Sökning: "art based educational research"
Visar resultat 6 - 10 av 31 uppsatser innehållade orden art based educational research.
6. Ett undersökande arbete av yrkesrollen som bildlärare. Identitetsutveckling genom samtidskonst och porträttskapande med konstbaserade metoder
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för didaktik och pedagogisk professionSammanfattning : The present study examines the professional role as an art teacher and how to work with identity development through art-based methods and contemporary art in visual art education. This work is also based on the authors identity development as a teacher educator, reflecting on the values and the mission of compulsory school, but also how values and the mission are experienced by two teacher students the author meets as a teacher educator. LÄS MER
7. Tankekollage som metod för lärande genom estetiska lärprocesser - en fallstudie där studenters erfarenheter av visuell gestaltning inom högre utbildning står i centrum
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för didaktik och pedagogisk professionSammanfattning : The aim of this essay is to further deepen the knowledge about the student experience of artistic visual methods applied in a university setting. The objective is also to explore the impact and contribution of aesthetic experiences and processes in higher education. LÄS MER
8. Few-shot Question Generation with Prompt-based Learning
Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för lingvistik och filologiSammanfattning : Question generation (QG), which automatically generates good-quality questions from a piece of text, is capable of lowering the cost of the manual composition of questions. Recently Question generation has attracted increasing interest for its ability to supply a large number of questions for developing conversation systems and educational applications, as well as corpus development for natural language processing (NLP) research tasks, such as question answering and reading comprehension. LÄS MER
9. Kunden har alltid rätt - eller? : En kvantitativ studie om maktobalans och kundaggression i fastighetsmäklarbranschen.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Titel: Kunden har alltid rätt, eller? En kvantitativ studie om maktobalans inom fastighetsmäklarbranschen Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Julia Häggström och Rebecca Odhe Handledare: Jonas Molin Datum: 2022 - Juni Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka kundmötet i fastighetsmäklarbranschen ur ett maktperspektiv med avseende på verbal, fysisk och sexuell kundaggression. Vidare ska undersökas vilka som utsätts för kundaggression med hänsyn till kön, ålder, branschvana och lönesystem. LÄS MER
10. Investigating MOOCs with the use of sentiment analysis of learners' feedback. What makes great MOOCs across different domains?
Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)Sammanfattning : Recently, distance education has become popular and has gotten much attention. Information and Communication Technology advances fostered distance learning creation and enabled individuals to participate in the education process via various web-based platforms and study entirely online. Thus, the notion of e-learning and distance learning emerged. LÄS MER