Sökning: "art based educational research"

Visar resultat 6 - 10 av 31 uppsatser innehållade orden art based educational research.

  1. 6. Ett undersökande arbete av yrkesrollen som bildlärare. Identitetsutveckling genom samtidskonst och porträttskapande med konstbaserade metoder

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för didaktik och pedagogisk profession

    Författare :Malena Wallin; [2022-11-14]
    Nyckelord :Image didactic; visual art; representation of identity; art-based educational research.;

    Sammanfattning : The present study examines the professional role as an art teacher and how to work with identity development through art-based methods and contemporary art in visual art education. This work is also based on the authors identity development as a teacher educator, reflecting on the values and the mission of compulsory school, but also how values and the mission are experienced by two teacher students the author meets as a teacher educator. LÄS MER

  2. 7. Tankekollage som metod för lärande genom estetiska lärprocesser - en fallstudie där studenters erfarenheter av visuell gestaltning inom högre utbildning står i centrum

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för didaktik och pedagogisk profession

    Författare :Linda Baccstig; [2022-01-18]
    Nyckelord :aesthetic learning processes; visual methods; higher education; university; art based educational research; art education;

    Sammanfattning : The aim of this essay is to further deepen the knowledge about the student experience of artistic visual methods applied in a university setting. The objective is also to explore the impact and contribution of aesthetic experiences and processes in higher education. LÄS MER

  3. 8. Few-shot Question Generation with Prompt-based Learning

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för lingvistik och filologi

    Författare :Yongchao Wu; [2022]
    Nyckelord :Nautral Lanugage Processing; Question Generation; Neural Networks; Prompt-based Learning; Language Models;

    Sammanfattning : Question generation (QG), which automatically generates good-quality questions from a piece of text, is capable of lowering the cost of the manual composition of questions. Recently Question generation has attracted increasing interest for its ability to supply a large number of questions for developing conversation systems and educational applications, as well as corpus development for natural language processing (NLP) research tasks, such as question answering and reading comprehension. LÄS MER

  4. 9. Kunden har alltid rätt - eller? : En kvantitativ studie om maktobalans och kundaggression i fastighetsmäklarbranschen.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Julia Häggström; Rebecca Odhe; [2022]
    Nyckelord :Real estate; real estate industry; power; power imbalance; customer aggression; Fastighetsmäklare; fastighetsmäklarbranschen; makt; maktobalans; kundaggression;

    Sammanfattning : Titel: Kunden har alltid rätt, eller? En kvantitativ studie om maktobalans inom fastighetsmäklarbranschen Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Julia Häggström och Rebecca Odhe Handledare: Jonas Molin Datum: 2022 - Juni Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka kundmötet i fastighetsmäklarbranschen ur ett maktperspektiv med avseende på verbal, fysisk och sexuell kundaggression. Vidare ska undersökas vilka som utsätts för kundaggression med hänsyn till kön, ålder, branschvana och lönesystem. LÄS MER

  5. 10. Investigating MOOCs with the use of sentiment analysis of learners' feedback. What makes great MOOCs across different domains?

    Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Natalia Nefedova; [2022]
    Nyckelord :MOOC; Massive Open Online Courses; Sentiment Analysis; Distance Learning; Topic modeling;

    Sammanfattning : Recently, distance education has become popular and has gotten much attention. Information and Communication Technology advances fostered distance learning creation and enabled individuals to participate in the education process via various web-based platforms and study entirely online. Thus, the notion of e-learning and distance learning emerged. LÄS MER