Sökning: "att tänka om anders"

Visar resultat 11 - 15 av 28 uppsatser innehållade orden att tänka om anders.

  1. 11. Regi med barn och unga : En studie av hur personregi används i barn- och ungdomsteaterverksamhet

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Centrum för de humanistiska ämnenas didaktik (CeHum)

    Författare :David Fopp; [2013]
    Nyckelord :directing; children; drama; education; dramapedagogik; teaterpedaggogik; regi; barn;

    Sammanfattning : Hur arbetar regissörer och dramapedagoger med barn med ”personregi” - alltså med feedbacken som hjälper till att ett barn hittar ett uttryckssätt som är trovärdigt, ett sätt att spela som är livligt. Hur gör man och varför? Vad är det för en typ av handling, interaktion? Syftet med arbetet är att förstå och tydliggöra en ganska dold och mystisk verksamhet; att inspirera alla intresserade till utvecklat egen verksamhet; att lyfta fram en interaktion där barnen blir hjälpt till och värdesatt i deras spontana tillvaro. LÄS MER

  2. 12. Utvärdering av Windows 8-applikationer ur ett utvecklarperspektiv

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för informations- och kommunikationsteknik (ICT)

    Författare :Ludvig Cederfelt; Anders Rosén; [2012]
    Nyckelord :Windows 8; Windows Store App; apputveckling; utveckling; charms; sökkontrakt; delningskontrakt; Windows 8; Windows Store App; apputveckling; utveckling; charms; sökkontrakt; delningskontrakt;

    Sammanfattning : With Microsoft's new operating system, Windows 8, a new type of applications were introduced, Windows Store Apps. These applications must meet certain requirements in order to be uploaded to Windows own store for apps. There are also guidelines to follow. LÄS MER

  3. 13. Lekens berättelser : En undersökning om lek och lärande utifrån barns perspektiv

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Institutionen för Bildpedagogik (BI)

    Författare :Anna Ringström; [2011]
    Nyckelord :barn; lek; lärande; berättande;

    Sammanfattning : Det här är ett arbete som rör frågor om lek och lärande samt hur vi genom det visuella språket kan skapa berättelser om oss själva och vår omvärld. Allt visuellt som omger oss formar våra handlingar och vårt sätt att tänka. LÄS MER

  4. 14. Då fladdrade öronen : Pedagogers arbetssätt och uppfattningar om högläsning i grundsärskolan

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Emanuel Janzon; Anders Tovinger; [2011]
    Nyckelord :Grundsärskola; Högläsning; Lärande; Samtalsintervju med kompletterande observation; Sociokulturellt perspektiv;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka hur högläsning bedrivs som lärandeform på grundsärskolan. Genom intervjuer och observationer har fem lärares inställning och arbetssätt gällande högläsning studerats. Studien visar på att lärarna är medvetna om högläsningens positiva effekter. LÄS MER

  5. 15. "Fy vad långsam du är.." : En studie om hur högstadieelever upplever långsamma rörelser i idrott- och hälsaundervisning.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Institutionen för idrotts- och hälsovetenskap

    Författare :Björn Bergström Jonsson; Anders Dickman; [2011]
    Nyckelord :alternativ träning; avslappning; idrott; undervisning; långsamma rörelser;

    Sammanfattning : Syfte och frågeställningar Syftet med denna uppsats var att utifrån aktionsforskning som metod undersöka hur elever i årskurs 8 upplever träningsformen långsamma rörelser på idrott- och hälsaundervisningen under en kortare period. Därtill undersöktes elevers uppfattning om alternativa träningsformer i undervisningen. LÄS MER