Sökning: "authentic questions"

Visar resultat 1 - 5 av 105 uppsatser innehållade orden authentic questions.

  1. 1. Faces of Authenticity : A Comparative Analysis of Personalization Strategies in Shaping an Authentic Image of the Politician

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :Karin Sillén; [2024]
    Nyckelord :personalization; privatization; emotionalization; survey experiment; perceived authenticity; Hillary Clinton; Bernie Sanders;

    Sammanfattning : The objective of this study is to investigate what type of personalization is more successful in shaping an authentic image of the politician. Two politicians; Hillary Clinton and Bernie Sanders have been chosen for the study. LÄS MER

  2. 2. Byggstenar och formuleringar för arbete med språkliga ideala självbilder : En läromedelsanalys med fokus på motivationsarbete för spanska i grundskolan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Umeå universitet/Institutionen för språkstudier

    Författare :Marit Rødsjø; [2023]
    Nyckelord :Flerspråkiga ideala självbilder; självet som blivande målspråksanvändare; moderna språk.;

    Sammanfattning : This thesis explores to which extent and how a book of exercises made for the subject of modern languages (Spanish) offers support for the pupils' creation of L3+ ideal future selves. By using content analysis and from recommendations of how to create exercises based on Dörnyei and Henrys theories of L2 and L3 future selves, the learning material has been reviewed looking for six themes: "Persons: the self", "persons: others", "places and social contexts" "feelings", authentic matieral" and "possibilities". LÄS MER

  3. 3. Tiktok: En plattform för marknadsföring : En kvalitativ studie om hur företag kan använda sociala medieplattformen Tiktok som marknadsföringsstrategi

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Sofia Svedberg; Anna Mellberg; [2023]
    Nyckelord :Sociala medier; Tiktok; Innehållsmarknadsföring; Generation Z; Influencer marknadsföring; Visuellt innehåll;

    Sammanfattning : SAMMANFATTNINGDatum:  2023-05-30Nivå: Kandidatuppsats i Företagsekonomi, 15 hpInstitution: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens                  UniversitetFörfattare: Sofia Svedberg 97-01-06 Anna Mellberg 96-05-29                           Titel: Tiktok: en plattform för marknadsföring – en kvalitativ studie om hur företag kan använda sociala medieplattformen Tiktok som marknadsföringsstrategi.             Handledare: Rana MostaghelNyckelord: Sociala medier, Tiktok, Innehållsmarknadsföring, Generation Z, Influencer marknadsföring,  Visuellt innehåll. LÄS MER

  4. 4. PERSONLIG ELLER PROFESSIONELL ? : Gymnasielärares uppfattningar om den relationella kompetensens betydelse

    Magister-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad utbildningsvetenskap

    Författare :Nathalie Koverman; [2023]
    Nyckelord :Teacher competence; Relational leadership; Considerations; Professional development; Lärarkompetens; Relationellt ledarskap; Överväganden; Professionell utveckling;

    Sammanfattning : Lärarkompetens rymmer såväl ämneskunskap och didaktisk färdighet, som ledarskap och relationell kompetens. Syftet med denna studie är att öka förståelsen för hur gymnasielärare uppfattar betydelsen och utvecklingen av relationell kompetens i sin yrkesroll utifrån följande frågeställningar: •Hur uppfattar gymnasielärare den relationella kompetensens betydelse i sin yrkesroll? •Hur uppfattar gymnasielärare att den relationella kompetensen utvecklas? Data har samlats in genom fyra semistrukturerade kvalitativa intervjuer. LÄS MER

  5. 5. Hip-hop i grundskolan : Ett kulturellt fenomen som undervisningsinnehåll

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Kungl. Musikhögskolan/Institutionen för musik, pedagogik och samhälle

    Författare :Magnus Jonsson; [2023]
    Nyckelord :hip-hop; music education; music teacher; elementary school; cultural phenomenon; hip-hop; musikundervisning; musiklärare; grundskola; kulturellt fenomen;

    Sammanfattning : Detta är ett fenomenografiskt arbete som har undersökt hur musiklärare som undervisar i årskurs 7-9 på grundskolor i Stockholm upplever hip-hop som ett kulturellt fenomen. Data har samlats in genom fyra semistrukturerade intervjuer med fokus på följdfrågor för att fånga upp så många unika och spontana beskrivningar som möjligt. LÄS MER