Sökning: "perceived authenticity"

Visar resultat 1 - 5 av 106 uppsatser innehållade orden perceived authenticity.

  1. 1. Att vara äkta eller sälja sig för pengar : Föreställningar om artisters autenticitet i samband med reklamsamarbeten med externa varumärken

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Lina Kerrouchi; Julia Jakobsson; [2024]
    Nyckelord :Authenticity; artists; music; influencer; influencer marketing; advertising; celebrity endorsement; qualitative interviews; focus groups; Autenticitet; artist; musik; influencer; influencer marketing; marknadsföring; kändissamarbeten; kvalitativa intervjuer; fokusgrupper;

    Sammanfattning : For decades authenticity has been of great interest in media and communication research. With this study, we aim to contribute to the research with a new perspective where authenticity is examined in artists who use influencer marketing on social media. LÄS MER

  2. 2. ”Jag är också människa, jag är också här” Psykologers upplevelse av autenticitet i terapi.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Felix Sjöblom; Björn Engström; [2024]
    Nyckelord :autenticitet; psykolog; terapi; IPA; fenomenologi; authenticity; therapist; therapy; phenomenology; Social Sciences;

    Sammanfattning : Terapeutfaktorer är ett viktigt område inom modern psykoterapiforskning. På senare år har även autenticitet blivit ett mer uppmärksammat område inom psykologisk forskning. Mot bakgrund av detta ville vi fördjupa förståelsen för, och ge rika beskrivningar av, psykologers upplevelse av autenticitet i terapi. LÄS MER

  3. 3. Faces of Authenticity : A Comparative Analysis of Personalization Strategies in Shaping an Authentic Image of the Politician

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :Karin Sillén; [2024]
    Nyckelord :personalization; privatization; emotionalization; survey experiment; perceived authenticity; Hillary Clinton; Bernie Sanders;

    Sammanfattning : The objective of this study is to investigate what type of personalization is more successful in shaping an authentic image of the politician. Two politicians; Hillary Clinton and Bernie Sanders have been chosen for the study. LÄS MER

  4. 4. ”SÅ SNYGGT SOM MÖJLIGT UTAN ATT DET SYNS ATT MAN HAR FÖRSÖKT” En kvalitativ studie om unga vuxnas upplevelser av självpresentation på dejtingappar

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Cornelia Ebefors; Fredrika Lindner; [2023-10-03]
    Nyckelord :Självpresentation; dejtingapp; Tinder; Hinge; autenticitet; intrycksstyrning; signaler; motiv;

    Sammanfattning : Executive summary People publicly announcing their search for love is hardly a new phenomenon. Contact ads have existed in newspapers since the 17th century and the concept is still current, albeit now in the re mediated form of dating apps. LÄS MER

  5. 5. Beyond the Target Market : Investigating the Impact of Brand Activism on Brand Authenticity and Attitude in Non-Targeted Markets

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Tomke D'Souza; [2023]
    Nyckelord :Brand Activism; Brand Authenticity; Brand Attitude; Hyperconnectivity; Non-Target Markets;

    Sammanfattning : Nowadays, people around the world are connected through social networks. This hyperconnectivity implies that companies need to think about the perceptions and opinions of consumers who were not directly targeted by a campaign. LÄS MER