Sökning: "autistic spectrum."

Visar resultat 11 - 15 av 40 uppsatser innehållade orden autistic spectrum..

  1. 11. Autism and theory of mind : Effects on emotion understanding, empathy, and relationships

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för biovetenskap

    Författare :Sara Persson; [2021]
    Nyckelord :Autism; theory of mind; emotion understanding; empathy; relationships;

    Sammanfattning : Autism spectrum disorder is often associated with impaired Theory of Mind (ToM), which involves reasoning about others’ mental states. A proposed reason for this impairment is altered brain activity in the temporoparietal junctions (TPJ) in autistic individuals compared to typically developed individuals. LÄS MER

  2. 12. A training material for Upper-secondary school teachers in mathematics in their endeavours to effectively communicate with students on the autistic spectrum

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/Lärande

    Författare :Armin Massoumzadeh; [2021]
    Nyckelord :ASD; i.e. Autism spectrum disorder; implicit explicit preconceptions; introductory material; Autismspektrumtillstånd; implicita explicita förväntningar; fortbildningsmaterial;

    Sammanfattning : En analys av en studie gjord av Lorenz och Heinitz (2014) på autistiska personers uppfattning om sig själva, sina förmågor och behov och en kartläggningsrapport av Specialpedagogiska skolmyndigheten från 2013 har belyst hur det hos dessa individer finns en potential långt utöver det normala. Skolmyndigheten (2013) rapporterar om att lärare saknar verktyg för att förstå elever med neuropsykiatriska funktionsvariationer, framförallt vid autismspektrumtillstånd där sådana verktyg ofta behöver vara individanpassade och därför varierar från elev till elev. LÄS MER

  3. 13. Adapting Teaching Methods and Approaches to Students with ASD

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå,

    Författare :Viktor Ekblom; [2020]
    Nyckelord :Autistic Spectrum Disorder; ASD; English as a Foreign Language; EFL;

    Sammanfattning : The purpose of this paper is to examine to what extent teachers in Swedish EFL (English as a Foreign Language) classrooms need to adapt their teaching methods and strategies to best handle students with Autism Spectrum Disorder (ASD). According to Skolverket (2020), a lot of students diagnosed with ASD fail to reach the knowledge requirements for a pass in their English classes in school. LÄS MER

  4. 14. En skola för alla

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för hälsa och samhälle (HS)

    Författare :Isabella Theorin; Rebecka Svantesson; [2020]
    Nyckelord :Social pedagogy; social work in school; children with autism; inclusive education; disability in school;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie var att studera hur skolans miljö på fyra olika skolor ser ut för elever som är inom autismspektrumtillståndet. Skolans professionella har som uppgift att kunna anpassa undervisningen efter alla elevers behov och förutsättningar. LÄS MER

  5. 15. You get what you play for : A multiple-baseline experimental design on child-directed play for parents of autistic children

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Stockholms universitet/Psykologiska institutionen

    Författare :Filippa Andreasson; Axel D'Angelo Gentile; [2020]
    Nyckelord :Child-directed play; autism; ASD; parent training; parent training programs; relationship enhancement; ACT; acceptance and commitment therapy; values; parental values; perspective taking; psychological flexibility; single-case; multiple-baseline; non-concurrent; single-case experimental design; SCED; effect size; ecological momentary assessment; EMA; mindful parenting; psychology; applied psychology; autism treatment; Barents stund; autism; AST; föräldrastöd; föräldraträningsprogram; relationsbyggande; ACT; värderingar; föräldravärderingar; perspektivtagande; psykologisk flexibilitet; effektstorlek; medveten föräldraskap; psykologi; tillämpad psykologi; autismbehandling;

    Sammanfattning : Parents of children with autism spectrum disorder (ASD) face many challenges which lead to low levels of psychological well-being, partly caused by inability to parent in accordance with one’s values. Child-directed play, a moment of being fully attentive and responsive to one’s child, has the potential to increase parental values. LÄS MER