Sökning: "barn intervju semi"

Visar resultat 21 - 25 av 74 uppsatser innehållade orden barn intervju semi.

  1. 21. Lever du som du lär ut? : En kvalitativ studie om lärares egna upplevelser gällande att vara fysiskt aktiva förebilder i ämnet idrott och hälsa

    Magister-uppsats, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för idrotts- och hälsovetenskap

    Författare :Elin Öhling; Emelie Reyes; [2020]
    Nyckelord :Role model; teacher; physical education; adolescents; living habits; Förebild; lärare; idrott och hälsa; ungdomar; levnadsvanor;

    Sammanfattning : Syfte och frågeställningar Syftet med studien är att i Stockholmsområdet undersöka vad som har bidragit till den nuvarande fysiska aktivitetsnivån hos lärare i idrott och hälsa och om lärarna upplever att de bör vara en förebild för eleverna gällande fysisk aktivitet på skolan och i sitt privatliv. Vad anser lärarna i idrott och hälsa har bidragit till deras nuvarande fysiska aktivitetsnivå?  Vad för upplevelser har lärare i idrott och hälsa angående att vara en förebild för eleverna gällande fysisk aktivitet? Vad för upplevelser har lärare i idrott och hälsa angående att vara en förebild både på skolan samt i sitt privatliv? Metod Studien har använt ett kvalitativt tillvägagångssätt där sex intervjuer genomförts och analyserats. LÄS MER

  2. 22. Påtvingat flexibelt arbete : En kvalitativ studie om gymnasielärares distansarbete under Coronakrisen

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Anna Huusko; Sanna Smidvik; [2020]
    Nyckelord :Flexible work; distance work; work-life balance; well-being; high school teacher; the corona crisis; Flexibelt arbete; distansarbete; arbetslivsbalans; välbefinnande; gymnasielärare; coronakrisen;

    Sammanfattning : Syftet med denna kvalitativa studie är att bidra med kunskaper om gymnasielärares subjektiva upplevelser av omställningen till distansarbete, i och med Coronakrisen, samt bringa kunskaper om omställningens påverkan på arbetslivsbalansen samt välbefinnandet. För att möjliggöra besvarande av studiens forskningsfrågor valde vi intervju som datainsamlingsmetod. LÄS MER

  3. 23. Från organisation till enskild bedömning : Socialsekreterares ord om yttre påverkan, det egna handlingsutrymmet och upplevelsen av arbetet med förhandsbedömningar

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för socialt arbete

    Författare :Helena Jansson; Henny Hägglund; [2020]
    Nyckelord :Pre-assessment; Prerequisites; Discretion; The Social Service; Experiences; Development area; Förhandsbedömning; Förutsättningar; Handlingsutrymme; Socialtjänsten; Upplevelser; Utvecklingsområden;

    Sammanfattning : Orosanmälningar som gäller barn och unga ökar, vilket innebär ett ökat tryck på socialsekreterare som arbetar med förhandsbedömningar. Samtidigt pågår organisatoriska förändringar inom socialtjänsten i Sverige, där effektivisering, standardisering och nya metoder är centrala. LÄS MER

  4. 24. Upplevelser av delaktighet inför vårdbesök bland barn och unga med Juvenil idiopatisk artrit

    Magister-uppsats, Umeå universitet/Avdelningen för fysioterapi

    Författare :Johanna Nordlander; [2020]
    Nyckelord :Långvarig smärta; personlig autonomi; livskvalitet; attityder till hälsa; barns välbefinnande; ungdomars välbefinnande;

    Sammanfattning : Sammanfattning: Introduktion: Juvenil idiopatisk artrit (JIA) är den vanligaste förekommande reumatologiska diagnosen bland barn och unga. Föräldrar styr främst vårdinsatserna, trots att barn och unga med JIA känner sin fysiska och psykiska smärta bäst. LÄS MER

  5. 25. Förskolechefers upplevelse av likvärdighet

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Anna Lööv; Veronica Hellström; [2019]
    Nyckelord :Förskolechef; likvärdighet; aktör-nätverksteori;

    Sammanfattning : Förskolorna i Sverige regleras genom skollagen och läroplanen, där likvärdighet fått en betydande roll. Med likvärdighet avses främst att kvalitén på utbildningen ska vara lika för alla barn oberoende av var i landet de bor och som är ett uppdrag som vilar på förskolecheferna. LÄS MER