Sökning: "bedömning jönsson"

Visar resultat 1 - 5 av 49 uppsatser innehållade orden bedömning jönsson.

  1. 1. Vart är jag på väg, hur är jag på väg & vad är mitt nästa steg?

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för samhälle, kultur och identitet (SKI)

    Författare :Batol Alawieh; Emil Hansen; [2023]
    Nyckelord :Bedömning; formativ bedömning; kamratbedömning; prestation; summativ bedömning; återkoppling.;

    Sammanfattning : Examensarbetets syfte är att belysa lärande bedömning i pedagogiska miljöer, såsom i bildklassrummet. Detta undersöker vi genom en kvalitativ gruppintervju med fyra elever och två bildlärare, om hur bedömning upplevs och vilka svårigheter elever samt lärare bemöter. LÄS MER

  2. 2. Hållbarhetsrapporter och tillsynsrapporter - förhållandet mellan teori och praktik

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)

    Författare :Linnea Ekenberg; Sussie Jönsson; Smilla Brankosdotter; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Allmänhetens förväntningar på verksamheter och myndigheter ökar i takt med att miljöfrågor blir mer uppmärksammade i samhället. För att möta dessa förväntningar och arbeta för en hållbar utveckling upprättar verksamheter hållbarhetsrapporter och tillsynsmyndigheter tillsynsrapporter. LÄS MER

  3. 3. Formativ bedömning i modersmålsundervisning : Ett sätt att främja lärande och utveckling

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)

    Författare :ALI SHAMMARI; Fatma Hashem; [2022]
    Nyckelord :formativ bedömning; självreglering; modersmålsundervisning;

    Sammanfattning : Syftet med vår studie är att undersöka hur modersmålslärare arbetar med formativ bedömningi sin undervisning, samt vilka pedagogiska implikationer denna typ av bedömning har påelevens lärande, motivation och måluppfyllelse. Intresset bakom valet av det härproblemområdet grundar sig i att vi, i vårt dagliga arbete med modersmål, har identifierat ettantal utmaningar och svårigheter i just arbetet med modersmålsundervisning. LÄS MER

  4. 4. Den digitala järnridån under distansundervisning : En förståelseinriktad studie om hur lärare i samhällskunskap realiserar bedömning i den svenska gymnasieskolan under covid 19-pandemin

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för statsvetenskap (ST)

    Författare :Oskar Jönsson; [2022]
    Nyckelord :Rättssäkerhet; formativ bedömning; summativ bedömning; fjärr- och distansundervisning; digitala verktyg;

    Sammanfattning : This study seeks to bring understanding in how teachers in civics, in the context of the Swedish secondary school curriculum, handled and what strategies they employed in relation to teaching, assessment and legal certainty during the covid-19 pandemic when lessons and education was conducted while pupils’ and teachers where separated both in space and time. The theoretical perspectives are primarily that of frame factors and process variables and theory of assessment which seeks to explain how the teachers changed their didactics and came to terms with fruitful teaching under a new set of conditions. LÄS MER

  5. 5. Ett genrepedagogiskt arbetssätt i modersmålsundervisning

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)

    Författare :Katarzyna Kukulska; [2022]
    Nyckelord :genrepedagogik; cirkeln för undervisning och lärande; formativ bedömning; interaktion;

    Sammanfattning : Abstrakt Med mitt examensarbete ska jag undersöka modersmålslärarnas genrepedagogiska arbetssätt. Jag tycker att det är intressant att undersöka hur modersmålslärarna tillämpar ett genrebaserat arbetssätt i sin undervisning och hur det i sig genererar den formativa bedömningen samt vilket är modersmålslärarnas tillvägagångssätt för att få sina elever att interagera med varandra. LÄS MER