Sökning: "fjärr- och distansundervisning"
Visar resultat 1 - 5 av 18 uppsatser innehållade orden fjärr- och distansundervisning.
1. Några universitetslärares upplevelser frånden digitala omställningen under Covid-19-pandemin : En liten intervjustudie av lärare utan tidigare erfarenheter avdistansundervisning
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : I början utav 2020 rullar Covid-19 in över världen och den 11 mars deklareradessjukdomen som en pandemi. För att minska smittspridningen så togfolkhälsomyndigheten och regeringen fram ett antal restriktioner, och den 18 mars så rekommenderades alla gymnasieskolor samt universitet/högskola att bedriva fjärr-eller distansundervisning. LÄS MER
2. När skolan ställdes om över en natt - En undersökning av distansundervisning i matematik på gymnasieskolan under covid-19-pandemin
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för naturvetenskapernas och matematikens didaktikSammanfattning : Med anledning av covid-19-pandemin rekommenderades gymnasieskolor att övergå till fjärr- eller distansundervisning. Detta är grunden för studiens syfte: att öka kunskapen om hur matematikundervisningen på gymnasieskolor ställts om under covid-19-pandemin och vad omställningen inneburit för lärare och elever. LÄS MER
3. Den digitala järnridån under distansundervisning : En förståelseinriktad studie om hur lärare i samhällskunskap realiserar bedömning i den svenska gymnasieskolan under covid 19-pandemin
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för statsvetenskap (ST)Sammanfattning : This study seeks to bring understanding in how teachers in civics, in the context of the Swedish secondary school curriculum, handled and what strategies they employed in relation to teaching, assessment and legal certainty during the covid-19 pandemic when lessons and education was conducted while pupils’ and teachers where separated both in space and time. The theoretical perspectives are primarily that of frame factors and process variables and theory of assessment which seeks to explain how the teachers changed their didactics and came to terms with fruitful teaching under a new set of conditions. LÄS MER
4. Psykologilärares didaktiska strategier under fjärroch distansundervisning
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Dalarna/Institutionen för lärarutbildningSammanfattning : Under covid-19-pandemin bedrevs undervisningen i gymnasieskolan i perioder som fjärroch distansundervisning. En ny skollag har senare öppnat upp för möjligheterna att i någonmån fortsätta bedriva fjärr- och distansundervisning. LÄS MER
5. När kamerorna slocknat : hur fyra gymnasielärare upplevde övergången till distansundervisning
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Under covidpandemin som startade 2020 har svenska gymnasieskolor i omgångar bedrivit sin undervisning på distans. Denna uppsats har för avsikt att med utgångspunkt i intervjuer med fyra lärare undersöka övergången från klassrumsundervisning till fjärr- och distansundervisning. LÄS MER