Sökning: "behaviour change communication"

Visar resultat 1 - 5 av 132 uppsatser innehållade orden behaviour change communication.

  1. 1. Leading the Change - Digital Leaders Facilitating MNEs’ Investment Behaviour

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Patricia Jahn; Veronika Barta; [2023-07-19]
    Nyckelord :Digital investment behaviour; Digital transformation; Digitalisation; Digital leadership; Organisational change; Digital capabilities; Digital strategy;

    Sammanfattning : In our ever-changing world guided by technological advancements and data-driven disruptions, enterprises need adaptation and development strategies to stay competitive. Digital transformation (DT) has great potential to help organisations maintain their market position in these turbulent times. LÄS MER

  2. 2. Cross-border Merger and Acquisitions: “The impact of tonality and effective communication on performance for acquiring firms” A study of Swedish companies

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Elizabeth Ramirez Garcia; Muskan Mathur; [2023]
    Nyckelord :Merger and Acquisition; M A; Acqusiition; Value Creation; Tone; Tonality; Firm Performance; Profitability; Announcement; Press Release; Communication; Financial Communication:; Business and Economics;

    Sammanfattning : The research examines the effect of tonality on cross-border mergers and acquisitions (M&A) based on press release announcements. The impact of effective communication, tonality, and positive and negative words on the investor's behaviour and firm performance will be analysed to understand the impact on internal and external stakeholders. LÄS MER

  3. 3. Berättelsen om antropogena klimatförändringar : Hur påverkar framing människors intention och motivation att agera klimatvänligt?

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)

    Författare :Rasmus E. Friberg; Åsa Opperdoes; [2023]
    Nyckelord :Anthropogenic climate change; sustainable development; framing; stories; psychological barriers; climate communication; motivation; intention; climate-friendly behaviour; social norms; theory of planned behavior; risk perception; Antropogena klimatförändringar; hållbar utveckling; framing; berättelser; psykologiska barriärer; klimatkommunikation; motivation; intention; klimatvänligt agerande; sociala normer; teorin om planerat beteende; riskuppfattning;

    Sammanfattning : Antropogena klimatförändringar, förkortat AK, är ett av nutidens stora miljöproblem. För att hantera AK är människors motivation och intention att agera klimatvänligt viktigt, eftersom avsaknad motivation och intention att adressera AK kan bringa negativa konsekvenser för samhället. LÄS MER

  4. 4. To (m)eat or not to (m)eat? : Exploring the effectiveness of message appeals on packaging of meat substitutes, focussing on reaction.

    Magister-uppsats, Jönköping University/IHH, Redovisning, Marknadsföring, SCM, Informatik och Rättsvetenskap; Jönköping University/IHH, Företagsekonomi

    Författare :Marit Apon; Sven Paul Huijs; [2023]
    Nyckelord :meat substitutes; message appeals; reaction; Protection Motivation Theory; meat reduction; packaging;

    Sammanfattning : Background: Environmental sustainability and climate change are of increasing concern. The agriculture and food sector generate a large negative impact on the environment, and whilst the awareness is increasing, limited change in behaviour is visible. LÄS MER

  5. 5. Marknadsföringsstrategier Inom Dagligvaruhandel Under Hög Inflation : En Kvalitativ Studie

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Adris Ahmady; Maryam Mohammed; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Titel: Marknadsföringsstrategier inom dagligvaruhandeln under hög inflation Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Adris Ahmady och Maryam Mohammed Handledare: Peter Ek Datum: 2023-juni Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka marknadsföringsstrategier för företag inom dagligvaruhandel under en hög inflationstakt. För att bidra med ökad förståelse kring hur företagens marknadsföring påverkas, görs en jämförelse mellan strategier inom marknadsföring som företagen tillämpar under normala ekonomiska omständigheter och hur dessa förändrats eller påverkats under en ekonomisk kris, i detta fall en stigande inflation. LÄS MER