Sökning: "bemanningsföretag strategi"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden bemanningsföretag strategi.

  1. 1. "Man måste smörja sina kontakter" : En explorativ studie om betydelsen av sociala kontakter i bemanningsbranschens anställningsprocesser

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Linn Gauffin; Sofie Fastlund; [2016]
    Nyckelord :Anställningsprocessen; bemanningsbranschen; mixed method; nätverk; socialt kapital; sociala kontakter; starka och svaga länkar.;

    Sammanfattning : Bemanningsbranschen är en relativt ny bransch på den svenska arbetsmarknaden med en brokig historia. Forskning om sociala nätverk är väl studerat och även om det finns forskning om sociala nätverk i bemanningsbranschen så saknas delar om bland annat interna anställningsprocesser. LÄS MER

  2. 2. Bemanningsbranschen - En bransch under utveckling? : En studie av tre bemanningsföretag i Västmanland

    Kandidat-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutveckling

    Författare :Helena Bodin; Therése Lindberg; [2013]
    Nyckelord :Bemanning; rekrytering; bransch; marknadsstrategi;

    Sammanfattning : Titel: Bemanningsbranschen – En bransch under utveckling? – En studie av tre bemanningsföretag i Västmanland Seminariedatum: 2013-01-09 Högskola: Mälardalens högskola Västerås Institution: Akademien för hållbar samhälls- och teknikutveckling. Ämne: Kandidatuppsats i företagsekonomi - FÖA300 Författare: Helena Bodin, Therése Lindberg Handledare: Magnus Linderström Sidoantal: 33 Bilagor: 1 Nyckelord: Bemanning, rekrytering, bransch, marknadsstrategi Syfte: Syftet med den här studien är att utifrån valda teorier undersöka bemanningsbranschen genom att studera tre bemanningsföretag i Västmanland. LÄS MER

  3. 3. Att Dela på HRM : Human Resource Management mellan Bemanningsföretag, Kundorganisation och Konsult

    Magister-uppsats, Företagsekonomi; Filosofiska fakulteten

    Författare :Emilia Jonsson; Christopher Van Zant; [2012]
    Nyckelord :HRM; atypical employment; staffing agencies; three-way relationship and strategy; HRM; atypiska anställningsförhållanden; bemanningsföretag; trepartsförhållande och strategi;

    Sammanfattning : Background and Problem definition: Atypical employment is something that has becomeincreasingly common in recent decades, these are defined as positions where no relationship is of thetraditional type in which the employee has a long term relationship with the employer and where hecarries out his work at the premises of the employer. These atypical employments can take variousforms, it can be fixed term contracts, project work or jobs in employment agencies and so on. LÄS MER

  4. 4. Nyckeltal - nyckeln till strategin?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Mikael Svensson; Rebecca Wihlborg; Elin Persson; [2011]
    Nyckelord :Bemanningsföretag; Strategi; Styrning; Nyckeltal; Mått; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Sammanfattning Syfte: Vårt syfte med föreliggande uppsats är att beskriva och analysera bemanningsföretagens användning av nyckeltal samt hur dessa är kopplade till företagens strategi. Metod: I vår fallstudie av bemanningsbranschen har vi använt oss av semistrukturerade intervjuer för att inhämta kunskap som vi sedan med hjälp av sekundärdata i form av böcker och vetenskaplig litteratur har analyserat för att komma fram till ett resultat. LÄS MER

  5. 5. Tjänsteförsäljning företag-till-företag - En studie på bemanningsbranschen

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Karolin Jönsson; Amelie Larsson; [2011]
    Nyckelord :Tjänsteförsäljning; bemanningsföretag; tjänstekvalitet; relationer; flexibilitet.; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: Tjänsteförsäljning företag-till-företag – En studie på bemanningsbranschen Seminariedatum: 2011-01-14 Ämne/kurs: FEKP01, Strategi, Examensarbete magisternivå, 15 hp Författare: Karolin Jönsson och Amelie Larsson Handledare: Ola Mattisson Fem nyckelord: Tjänsteförsäljning, bemanningsföretag, tjänstekvalitet, relationer, flexibilitet. Syfte: Syftet med denna uppsats är att skapa en teoretisk referensram för att beskriva och analysera centrala faktorer vid tjänsteförsäljning företag-till-företag. LÄS MER