Sökning: "beslutsfattande test"
Visar resultat 21 - 25 av 58 uppsatser innehållade orden beslutsfattande test.
21. The Gambler’s Fallacy and Decision Fatigue in Decision-Making : A Study on Driving License Examiners
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/NationalekonomiSammanfattning : People make hundreds of decisions every day, at home, at school or at work and that requires mental efforts, which in turn can be depleting. Previous research in behavioral economics has shown that people are not always rational in their decision-making and the decisions they make are not solely based on the case merits or the decision makers' competence. LÄS MER
22. Nyckeltalsanalys mellan IFRS och US GAAP : En kvantitativ studie av dubbelnoterade läkemedelsföretag
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : Ekonomin blir allt mer global och redovisningsinformation analyseras av olika investerare över hela världen. Informationen som jämförs behöver vara jämförbar med varandra för att ge rättvisande vägledning i ett beslutsfattande. LÄS MER
23. AI in Simulated 3D Environments : Application to Cyber-Physical systems
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Over the past several years, UAVs (unmanned aerial vehicles) and autonomous systems in general, have become hot topics, both in academia and in industry. Indeed, the opportunities for the application of such technologies are vast, with the military and the infrastructure industry being the two most eminent cases. LÄS MER
24. Osäkerhet eller optimism? En kvalitativ studie om hur entreprenörer förhåller sig till ny teknologi
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att öka förståelsen för hur entreprenörer förhåller sig till den osäkerhet som råder när beslut tas angående implementering av ny teknologi. Metod: Då studiens syfte har varit att öka förståelsen för ämnet har semistrukturerade djupintervjuer använts som kvalitativ metod. LÄS MER
25. CENTER-STAGE EFFECT OCH AFFECT HEURISTIC: VAD MOTIVERAR BESLUT ONLINE? En undersökning om vikten av positionering och affektionsskapande markörer på nästintill identiska alternativ
Kandidat-uppsats, Institutionen för tillämpad informationsteknologiSammanfattning : Olika positioneringar av identiska och nästintill identiska objekt har visats ha en avgörande roll för preferenser och därmed beslutsfattande. Det har länge diskuterats vilken position som är mest prefererad vid olika typer av beslutssituationer och forskare är oeniga. LÄS MER