Sökning: "betyg bra eller dåligt"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden betyg bra eller dåligt.

  1. 1. Lärares attityder till modersmål : En enkätstudie av två skolor

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå,

    Författare :Anastasia Teterina; Katarina Olsson; [2019]
    Nyckelord :modersmål; andraspråk; andraspråksinlärare; flerspråkig undervisning; attityder;

    Sammanfattning : Syftet med detta arbete är att undersöka vad lärare (på en högstadieskola och en skola med vuxenutbildning), som träffar elever med ett annat modersmål än svenska, har för attityd till det. Modersmålet har betydelse för lärandet inom olika skolämnen och omgivningens attityd till det språket spelar en viktig roll. LÄS MER

  2. 2. Lärmiljö för psykisk hälsa

    Kandidat-uppsats, KTH/Arkitektur

    Författare :Hannes Hemb; [2018]
    Nyckelord :Psykisk hälsa; årstafältet; grundskola;

    Sammanfattning : The school has undergone a lot of changes the last couple of years. The pressure on students has increased as grades have generally fallen and in some areas very much. Studies point to the fact that many students in elementary school struggle a lot with the pressure they experience at school. LÄS MER

  3. 3. Den svenska mineralindustrins inställning till EU ETS

    Master-uppsats, Lunds universitet/Miljövetenskaplig utbildning

    Författare :Björn Håkansson; [2015]
    Nyckelord :EU ETS; Emissions trading; Interviews; Mineral industry; Cement; Lime; Glass; Ceramics; Mineral wool; Utsläppshandel; Intervjustudie; Mineralindustri; Kalk; Glas; Keramikprodukter; Mineralull; Earth and Environmental Sciences;

    Sammanfattning : The European Union Emissions Trade System (EU ETS) is the central climate political tool for reduction of carbon dioxide emissions within the union, and is still the largest emissions trading system in the world ten years after the launch in 2005. One of the industry branches included in the system is the mineral branch: the production of cement, lime, glass, ceramics and mineral wool. LÄS MER

  4. 4. Bedömning i den svenska gymnasieskolan : en undersökning kring hur väl en holistisk bedömningsmetod kan motsvara kriteriebedömningen i den nya läroplanen (Gy11),för att därigenom se vilka konstrukt som bäst överensstämmer med respektivelärares slutgiltiga bedömningar

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linköpings universitet/Institutionen för beteendevetenskap och lärande; Linköpings universitet/Utbildningsvetenskap

    Författare :Olof Barr; Carolin Lysell; [2014]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Samhället och skolan följer varandra, de utvecklas hela tiden åt olika håll med olika pedagogik i grunden och olika politiker som styr. Däremot, det som följer med hela tiden, oavsett förändringar, och trots alla olika betygssystem, är att eleverna ska bedömas av sina lärare. LÄS MER

  5. 5. Skriftliga omdömens komplexitet - En intervjustudie utifrån sex perspektiv om skriftliga omdömens syfte och funktion

    C-uppsats,

    Författare :Sofia Frisk; Cecilia Andersson; [2011]
    Nyckelord :bedömning; betyg; IUP; skriftliga omdömen;

    Sammanfattning : Sammanfattning:Syftet med studien är att belysa hur skriftliga omdömen bemöts av elever, vårdnadshavare, lärare, lärarstudenter,rektorer och politiker. Vi vill synliggöra skillnader och likheter mellan dessa informanters uppfattningar kringvad skriftliga omdömen har för syfte och funktion. LÄS MER