Sökning: "bil marknadsföring"

Visar resultat 1 - 5 av 18 uppsatser innehållade orden bil marknadsföring.

  1. 1. Framtidens mobilitetsstad - Bilpool : En hållbar lösning för en hållbar framtid?

    Kandidat-uppsats, KTH/Byggteknik och design

    Författare :Andrea Rosén; Erik Persson; [2023]
    Nyckelord :bilpool; bilpoolsanvändning; bilpoolsföretag; bilpool användningshistorik; mobilitetsstäder. som har används är bilpool; bilpoolsanvändning; bilpoolsföretag; bilpool användningshistorik; mobilitetsstäder.;

    Sammanfattning : För att minska människans klimatpåverkan behöver antalet bilar i samhället bli färre. En av de föreslagna lösningarna är bilpooler. LÄS MER

  2. 2. 50 shades of green: Leder miljöomsorg till skepsis eller gillande av grön reklam?

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Dararath Vongnongvar; [2022-02-04]
    Nyckelord :grön reklam; miljöpsykologi; skepsis; grön marknadsföring; konsumentattityder; konsumnetbeteende; miljöengagemang; miljöomsorg; greenwashing; consumer attitudes; consumer behavior; green products; green marketing; environmental psychology; scepticism; green advertising; environmental attitude;

    Sammanfattning : Syftet med studien var explorativt och ämnade undersöka ifall det fanns ett direkt samband mellan miljöomsorg och skepsis mot grön bil-, kött- och klädreklam ur ett generellt perspektiv. 90 personer deltog i en enkätundersökning och den erhållna kvantitativa data analyserades med korrelations- och regressionsanalyser. LÄS MER

  3. 3. Digital förberedelse inför ett bilköp : En studie kring användarförväntningar online

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Niklas Bank; [2021]
    Nyckelord :Purchase behaviour; user expectations; user experience; online-reviews; online forums; Köpbeteende; Användarförväntningar user expectations ; användarupplevelse user experience ; online-recensioner; diskussionsforum;

    Sammanfattning : Digitaliseringen har bidragit till att man inför ett köpbeslut kan inhämta information från en mängd olika håll och i samband med det har forskningsbegrepp som elektronisk mun-till-mun marknadsföring (eWom) börjat äga rum genom att människor recenserar produkter, skriver om dom på sociala medier och betygsätter varorna. Dessa aspekter bidrar till att man kan bygga upp en trygghet inför sitt köp. LÄS MER

  4. 4. Hållbar cykelplanering i Linköping? : En studie om Cykellänken i Linköpings kommun

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för tema

    Författare :Cornelia Lindberg; Alice Carlsson; [2020]
    Nyckelord :Travel demand management; säkerhet; tillgänglighet framkomlighet; cykelplanering; Linköpings kommun;

    Sammanfattning : Bicycle planning is a current topic for planning for sustainable travel, both in Sweden and internationally. The purpose of this study is to investigate how bicycle planning can be implemented to make cities more sustainable. LÄS MER

  5. 5. Mobility-as-a-Service and Electrification of Transport : A Study on Possibilities and Obstacles for Mobility-as-a-Service in Stockholm and Implications for Electrification of Vehicles

    Master-uppsats, KTH/Energiteknik

    Författare :Albert Petersson; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Increasing urbanization drives the need for cities to make transport more efficient, both to meet climate goals as well as creating an attractive living environment for its residents, with less congestion, noise and local pollution. As vehicles are increasingly electrified, further innovations will be needed in order to meet environmental, social and economic sustainability targets, and a more efficient use of vehicles and public transport is central in this endeavor. LÄS MER