Sökning: "brand historia"
Visar resultat 6 - 10 av 52 uppsatser innehållade orden brand historia.
6. Monopol i modern tappning : Hur en uppdaterad version av det klassiska brädspelet Monopol kan utformas genom ett retroperspektiv med syftet att ge ett mer modernt intryck
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakultetenSammanfattning : Det klassiska sällskapsspelet Monopol har spelats i många år och redan år 1935 såldes spelkonceptet till Parker Brothers vilket var ett steg i riktningen mot att bli det mest sålda brädspelet genom historien som är privatpatenterat (Encyclopaedia Britannica, 2021). Monopols långa historia har inte inneburit större förändringar i det visuella utseendet, tvärtom så har endast mindre justeringar gjorts där många grafiska element inte förändrats överhuvudtaget. LÄS MER
7. How Brand Activism Affects Consumer Attitude : A study on Swedish consumers’ attitudes towards companies using brand activism, with the Black Lives Matter movement as context
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Black Lives Matter rörelsen engagerade människor både internationellt och nationellt under våren 2020. Företag var inte sena med att ta ställning och visa deras stöd i frågan, vilket ledde till olika typer av reaktioner bland deras konsumenter. LÄS MER
8. Design som vårdar ett varumärke : Hur kan jag som möbeldesigner ta mig an uppgiften att designa för att vårda ett varumärke?
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Malmstens Linköpings universitetSammanfattning : This report is an investigation into how I, as a furniture designer, can absorb the task of furniture design, with the intention of honoring a brand, by holding it in the highest of esteem, so that it may be revered. During my three years as a student at Malmstens Bachelor’s Program in furniture design, I have been taught and trained, to be able to to create and design distinguished furniture for the industry, that is worthy of respect. LÄS MER
9. David vs Goliat: Slaget om Pjölk : En kvalitativ studie om hur företag förstärker sina varumärkesidentiteter i reklamkampanjer med hjälp av retoriska verktyg.
Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : I dagens samhälle pågår ständigt en kamp mellan nytt och gammalt. Kampen utspelar sig på olika arenor som exempelvis inom politiken, teknologin och får människor att ifrågasätta sina konsumtionsvanor. Människor uppmanas till att leva efter olika typer av livsstilar vilket påverkar hur företag väljer att marknadsföra sig. LÄS MER
10. Havdhemstegel : Gotlands tegelproduktion
M1-uppsats, Uppsala universitet/KulturvårdSammanfattning : Tegeltillverkning har i industriell form funnits på Gotland i över 100 år. Mellan 1903–1970 fanns det ett Tegelbruk i Havdhem som kom att dominera den gotländska marknaden. Tegelproduktionens utveckling övertid har lokalt speglat hur det har sett ut nationellt men i mindre skala. LÄS MER