Sökning: "branschbyte"

Hittade 3 uppsatser innehållade ordet branschbyte.

  1. 1. Motivation i arbetslivet : Inre och yttre motivation i relation till branschbyte

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för hälsa, vård och välfärd

    Författare :Lovisa Tjärnström; [2016]
    Nyckelord :work motivation; intrinsic motivation; extrinsic motivation; demand-control support model; effort-reward imbalance model;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 2. Fastighetsmäklare från en livsstil till ett riktigt yrke

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi

    Författare :Emil Simonsson; Mathias Tallbom; [2008]
    Nyckelord :Real estate agents; education; commission based salary; working hours; expectations.; Fastighetsmäklare; utbildning; provisionslön; arbetstid; förväntningar.;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna kandidatuppsats är att få en förståelse för varför så stor andel av fastighetsmäklarstudenterna vid Högskolan i Gävle i slutändan väljer ett annat yrke. •Vilka faktorer ligger till grund för valet att byta yrkesinriktning för de studenter som fullbordat sina studier till fastighetsmäklare vid Högskolan i Gävle? •Vilken roll spelar HIG i studenters val att inte arbeta som fastighetsmäklare? •Hur påverkar studenternas inställningar och förväntningar på mäklaryrket i deras val att byta bransch? •Hur påverkar de speciella omständigheterna i fastighetsmäklarbranschen ett eventuellt branschbyte? Metod: Vårt forskningsarbete har utgått från en kvalitativ inriktning med det hermeneutiska perspektivet som grundpelare. LÄS MER

  3. 3. Företag i kris

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Fabian Zäll; Anna Landén; Carl Norrman; [2002]
    Nyckelord :kris; filter; skyddsrum; branschbyte; kärnkompetens; resurser; förmågor; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Denna uppsats handlar om vad som händer när ett företag råkar ut för en kris som skakar själva grunden för dess existens. Syftet är att ta reda på vilka framgångsfaktorer som kan förklara att Skyddsprodukter AB lyckats flytta sina resurser och sina kompetenser till ett nytt affärsområde och att bedöma vilken möjlighet som denna nysatsning har för att växa ytterligare. LÄS MER