Sökning: "butik atmosfär"

Visar resultat 6 - 10 av 15 uppsatser innehållade orden butik atmosfär.

  1. 6. Smart handel - En kvalitativ studie om konsumenters mobilanvändande i fysisk butik

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Åsa Verbaan; Maria Persson; [2015]
    Nyckelord :smartphones; butiksatmosfär; konsumentbeteende; digitalisering; omnichannel; Social Sciences;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka konsumenters mobilanvändande i fysisk butik samt diskutera och analysera vilken roll digitaliseringen, genom mobiltelefonen, kan anta i butik. Uppsatsen bygger på en kvalitativ studie med ett abduktivt förhållningssätt. Det empiriska underlaget består av observationer i modebutiker. LÄS MER

  2. 7. Butikskommunikation av textilier producerade i Sverige

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :Josefina Johansson; Märta Sigurdsson; Frida Söderström Brand; [2014]
    Nyckelord :Butikskommunikation; slow fashion; hållbart mode; hållbar marknadsföring; närproducerat; svensk textilindustri;

    Sammanfattning : Enligt undersökningar konsumeras allt mer kläder i Sverige, samtidigt som konsumenters efterfrågan på mer hållbara och miljömedvetna produkter ökar. Det är företagens uppgift att uppmärksamma konsumenten om de bättre alternativ som finns, ur ett miljöperspektiv, och det är upp till dem att tydliggöra sin position på marknaden samt göra sig mer synliga. LÄS MER

  3. 8. Utnyttja upplevelserummet mer effektivt : och få därmed småbutikerna mer konkurrenskraftiga på marknaden

    M1-uppsats, Institutionen för teknik och samhälle

    Författare :Caroline Lundberg; Stefan Nilsson; [2012]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning :  I dagens samhälle ökar konkurrensen avsevärt, alltfler butikskedjor och stormarknader etablerar sig på marknaden och de mindre butikerna får kämpa allt hårdare för sin  överlevnad.  Studier  visar  att  34  %  av  butiker  från  den  tätortsnära  landsbygden  har försvunnit  under  de  senaste  femton  åren. LÄS MER

  4. 9. Sinnesmarknadsföring – : Butikers chans att skapa en upplevelse

    Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Emelie Lindman; Rondek Zirari; Albana Krasniqi; [2011]
    Nyckelord :Sinnesmarknadsföring; upplevelsemarknadsföring; upplevelserummet; butikskommunikation; butiksatmosfär;

    Sammanfattning : Examensarbete, Marknadsförinsgprogrammet, Ekonomihögskolan vid Linnéuniversitetet, Kurskod 2FE07E , VT 2010 Författare: Albana Krasniqi, Emelie Lindman och Rondek Zirari. Handledare: Krister Jönsson Examinator: Frederic Bill Titel: Sinnesmarknadsföring – butikers chans att skapa en upplevelse. LÄS MER

  5. 10. Kvalitetsförbättring - En tortillas väg genom logistikkedjan

    Master-uppsats, Lunds universitet/Förpackningslogistik

    Författare :Roozbeh Hashemi Nejad; [2011]
    Nyckelord :Förpackningsteknik; Primärförpackning; Tortilla; Kvalitetsförbättring; Mjukplast; Livsmedel; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Bakgrund Det här examensarbetet handlar om Santa Marias mögelreklamationer av tortillas, samt hur företaget kan minska sina reklamationer. Eftersom tortillan inte har konserveringsmedel, skyddas den av modifierad atmosfär i primärförpackningen. När förpackningarna brister försvinner den skyddande gasen, och brödet möglar. LÄS MER