Sökning: "butikskommunikation"
Visar resultat 21 - 25 av 49 uppsatser innehållade ordet butikskommunikation.
21. Butikskommunikation av textilier producerade i Sverige
M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : Enligt undersökningar konsumeras allt mer kläder i Sverige, samtidigt som konsumenters efterfrågan på mer hållbara och miljömedvetna produkter ökar. Det är företagens uppgift att uppmärksamma konsumenten om de bättre alternativ som finns, ur ett miljöperspektiv, och det är upp till dem att tydliggöra sin position på marknaden samt göra sig mer synliga. LÄS MER
22. Visuell butikskommunikation : en studie om Lindex arbetsprocess: från huvudkontor genom butik till kund
M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : Titel: Visuell butikskommunikation - en studie om Lindex arbetsprocess: från huvudkontor genom butik till kund Utgivningsår: 2013 Författare: Hannah Franzén, Lisa Gustavsson Handledare: Susanne Edström Examinator: Martin Behre Företagen på dagens globala marknad måste hela tiden utveckla nya metoder för att kunna konkurrera i kampen om kunderna. Att arbeta med den visuella butikskommunikationen kan vara ett sätt att vinna fördelar på i dagens handel. LÄS MER
23. Exponering i butiken : Specialexponering av kläder och exponeringens påverkan på kunder
M1-uppsats, Institutionen för teknik och samhälleSammanfattning : Sammanfattning Att veta hur man kan påverka och attrahera kunderna med hjälp av exponeringar kan vara av stor betydelse för butikerna och butikscheferna. Med allt större konkurrens i alla branscher blir kampen om varje enskild kund allt mer påtaglig. LÄS MER
24. Vad säger de ekologiska kläderna i butiken till dig? -Butikskommunikation av ekologiska kläder
M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : I vår uppsats vill vi fördjupa oss i ekologiska kläder och hur dessa kommuniceras och exponeras i modebutiker. Vi vill förtydliga vad ekologiska kläder är, vilka krav som ställs på dessa och hur de kommuniceras ut till konsumenterna i butiken. LÄS MER
25. Hur anpassas stimuli i butiksatmosfären i en stor och i en liten butik inom samma kedja?
M1-uppsats, Institutionen för teknik och samhälleSammanfattning : Inom ett företag är det viktigt att ha en enhetlig kommunikation utåt mot kunder. Butiksatmosfären är en del av butikskedjans helhet, vilken påverkar hur kunderna upplever butikerna. Då butikskedjorna får anpassa sina butiker efter ytan, påverkas även den enhetliga kommunikationen som butikskedjan sänder ut. LÄS MER