Sökning: "c historia"
Visar resultat 41 - 45 av 163 uppsatser innehållade orden c historia.
41. Some Nonlinear Diophantine Equations
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Matematik (naturvetenskapliga fakulteten)Sammanfattning : This thesis deals with some special types of Diophantine equations. Two classic cases of Fermat's equation are shown to have no nontrivial integer solutions, using two different approaches. The rest of the thesis deals with some instances of y^2=x^3+k, commonly known as Mordell's equation. In most cases, no integer solutions exist. LÄS MER
42. Radial migration of stars, measured in N-body simulations
Master-uppsats, Lunds universitet/Astronomi - Genomgår omorganisation; Lunds universitet/Institutionen för astronomi och teoretisk fysik - Genomgår omorganisationSammanfattning : The purpose of Galactic archaeology is determining the history of the Milky Way (MW) Galaxy. To do this one uses observational data from stellar populations in terms of properties such as kinematics, chemistry, ages, and evolution. LÄS MER
43. The Metamorphic History of the Helags Mountain Area, Scandinavian Caledonides
Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för geovetenskaperSammanfattning : The Scandinavian Caledonides formed as a result of collision between the continents Baltica and Laurentia, in Silurian and Early Devonian time. The evolution of the orogen has been a topic of research since before the turn of the last century. LÄS MER
44. En studie om typografins betydelse i analogt format
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad fysik och elektronikSammanfattning : Abstract (SE) Denna uppsats är den slutliga delen på Medieproducentprogrammet vid Umeå Universitet, inklusive ett påbyggnadsår. Det vill säga att uppsatsen är en kandidatuppsat, även kallad C-uppsats. LÄS MER
45. Hur man gör praktiska övningar till en integrerad del av historieundervisningen
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : SammanfattningMitt arbete i skolan i ämnet historia har ofta utgått från textbehandling som arbetsmetod. Detta kan jag som lärare uppleva som oinspirerande och enformigt, och liknande respons har jag fått från elever. LÄS MER