Sökning: "c- reklam och pr"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden c- reklam och pr.

  1. 1. Är all publicitet bra publicitet? : Kontroversiell kommunikation och reklamkampanjen Unhate

    Kandidat-uppsats, Institutionen för mediestudier

    Författare :Marlene Jakobsson; [2013]
    Nyckelord :Kontroversiellt; PR; Reklam; Provocerande; Unhate; Benetton;

    Sammanfattning : Titel: Är all publicitet bra publicitet? Kontroversiell kommunikation och reklamkampanjen Unhate Nivå: Kandidatuppsats, C-nivå Område: Medie- och kommunikationsvetenskap Författare: Marlene Jakobsson, V13MKand Handledare: Jonas Jonsson, Universitetsadjunkt, Institutionen för mediestudier – JMK Datum: Uppsatsen avser utfört uppsatsarbete mellan 2013-01-30 och 2013-05-21. Syfte: Mitt syfte med denna uppsats är att lyfta fram hur konsumenter samt varumärkesexperter upplever United Colors of Benettons reklamkampanj från 2011, Unhate. LÄS MER

  2. 2. Effekter av PR kontra reklam - är beaktande av produkt en försummad aspekt En studie av PR och reklams relativa kommunikationseffekter vid olika grad av engagemang för köpet och produkten.

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Sara Påhlson; Sandra Schmitz Jansen; [2011]
    Nyckelord :PR; Advertising; Level of involvement;

    Sammanfattning : Using stimuli with identical information in both PR and advertising, this study seeks to explain how content class together with the level of involvement affects the communication effects of marketing messages. There is currently no established way of measuring the value of PR, and contemporary PR metrics do not take into account what effects PR actually generates. LÄS MER

  3. 3. Etanolkommunikation - hur budskap, kanal och målgrupp har fört fram ett hållbart drivmedel

    C-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Per Hedegård; Helen Svensson; [2007-03-06]
    Nyckelord :företagsekonomi; marknadsföring; etanol; drivmedel; kommunikation; marknadskommunikation; målgrupp; budskap; kanal; kommunikationskanaler; hållbar utveckling; hållbart samhälle; hållbar marknadsföring; biobränslen; bil; NGO; reklam; personlig försäljning; promotion; PR; informationsspridning;

    Sammanfattning : .... LÄS MER