Sökning: "c-uppsats pedagogik"

Visar resultat 6 - 10 av 55 uppsatser innehållade orden c-uppsats pedagogik.

  1. 6. Modernt ledarskap? : En utvärderingsstudie och fallstudie om hur ledarskap förstås på en svensk myndighet

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för utbildningsvetenskap

    Författare :Benny Andersson; [2014]
    Nyckelord :Ledarskap; Big Five-modellen; myndighet; modernt ledarskap; transformellt ledarskap; kommunikativt ledarskap;

    Sammanfattning : Andersson, B. (2014). Modernt Ledarskap. C-uppsats i Pedagogik. LÄS MER

  2. 7. En textanalys av sex handlingsplaner för integration

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för kultur-, religions- och utbildningsvetenskap

    Författare :Therese Eriksson; Lina Lindberg; [2014]
    Nyckelord :Integration; handlingsplaner; invandrare och flyktingar; textanalys; pedagogik.;

    Sammanfattning : Eriksson, T. & Lindberg, L. (2014). En textanalys av sex handlingsplaner för integration. LÄS MER

  3. 8. IKT-verktyg vid lärande och kommunikation : Lärares användande av IKT-verktyg vid Högskolan i Gävle

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för utbildningsvetenskap

    Författare :Eric Persson; [2014]
    Nyckelord :IKT; Webbaserade verktyg; Blackboard; Högskolan i Gävle;

    Sammanfattning : Persson, E. (2014). IKT-verktyg vid lärande och kommunikation. C-uppsats i Pedagogik. LÄS MER

  4. 9. Hur pedagoger använder ledarskapet för att skapa motivation i klassrummet

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för kultur-, religions- och utbildningsvetenskap

    Författare :Andreas Örnehag; [2012]
    Nyckelord :Motivation; ledarskap och ledarskapsverktyg;

    Sammanfattning : Örnehag, A. (2012) Hur pedagogerna använder ledarskapet för att skapa motivation i klassrummet. LÄS MER

  5. 10. Läs- och skrivinlärning, modersmål och modersmålsundervisning : Intervjustudie med pedagoger i förskoleklass

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Tobias Tapper; Jocelyn Israelsson; [2012]
    Nyckelord :läs- och skrivinlärning; modersmål; förskoleklass; pedagogik; modersmålsundervisning; arbetsmetoder;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka fem olika förskoleklasser i olika områden med flerspråkiga elever och enspråkiga elever och intervjua sex olika förskollärare. Vi fokuserar på hur förskoleklasserna arbetar med läs- och skrivinlärning och modersmålsundervisning. LÄS MER