Sökning: "caroline martin"

Visar resultat 11 - 14 av 14 uppsatser innehållade orden caroline martin.

  1. 11. Ett pillergöra : Konsumentens informationssökning efter receptbelagda läkemedel

    Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Martin Carlsson; Caroline Helsing; [2006]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Det ökade informationsutbudet har haft en stor inverkan på konsumentens inköpsmönster. Flera branscher har fått anpassa sig till en alltmer påläst konsument. En av Sveriges mest reglerade marknader är den för receptbelagda läkemedel. LÄS MER

  2. 12. Kulturella faktorers påverkan på styrsystem - En studie av västerländska majoritetsägda dotterbolag i Kina

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Martin Tobiaeson; Heidi Schoszarzek; Caroline Johansson; Åsa Hansson; [2005]
    Nyckelord :Kina; styrsystem; kulturella faktorer; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Studiens syfte är att analysera påverkan av kulturella aspekter på styrsystem i majoritetsägda västerländska dotterbolag i Kina. Studiens syfte är även att belysa eventuella problem, samt föreslå eventuella lösningar. LÄS MER

  3. 13. Strategiska alliansers påverkan på det enskilda medlemsföretaget - en analysmodell

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Caroline Holm; Jessica Holm; Martin Redenby; [2003]
    Nyckelord :strategi; strategiska allianser; SAS; Star Alliance; flygbolag; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : I dagens hårdnande konkurrens har många företag fått erfara att de måste samarbeta för att stärka sin konkurrensförmåga och framväxten av olika typer av strategiska allianser har under de senaste femton åren varit ett av de mest framträdande inslagen i den internationella affärsvärlden. Litteraturen som behandlar ämnesområdet strategiska allianser är omfattande. LÄS MER

  4. 14. The making of Mys-Persson ur ett marknadsföringsperspektiv

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Martin Lidgren; Kristina Jacobsson; Caroline Nilsson; Anna Johansson; [2002]
    Nyckelord :Göran Persson; Politisk marknadsföring; Marknadsföring av personer; Media; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : I denna uppsats studeras statsminister Göran Perssons mediala kovändning – från buffel till ”Mys-Persson”. I takt med att vi tycker oss ha sett ett ökat fokus på privatpersoner, och då kanske främst inom politiken, tycker vi det är intressant att studera detta ämne. LÄS MER