Sökning: "cause-related marketing"
Visar resultat 11 - 15 av 47 uppsatser innehållade orden cause-related marketing.
11. När idrottsorganisationer tar ansvar : kommunikation och aktiviteter som påverkar medlemmar och samhälle.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Den forskning som finns om hållbarhet är utförlig och det finns skillnader mellan perspektiven och betydelserna. Människor är nuförtiden mycket medvetna om hållbarhet och det ger organisationer en möjlighet att inkludera det i sitt arbete. LÄS MER
12. Cause-related Marketing - The Best A Company Can Get? : Hur Gillettes varumärkesbild påverkas av kampanjen "The Best Men Can Be"
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Cause-related Marketing är en marknadsföringsmetod vilken har använts flitigt av företag inom olika branscher, en metod som både bemötts av hyllningar och kritik. Studier har gjorts i hur metoden påverkar ett företags varumärkesbild, men då CRM har fått en nyare skepnad fanns det en relevans i att undersöka huruvida den nyare formen av CRM påverkar varumärkesbilden. LÄS MER
13. Generation Ys attityder till Cause-related marketing : Hur påverkar välgörande ändamål företagens varumärkesbild?
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : .... LÄS MER
14. “För alla som ska ta över världen” : En multimodal kritisk diskursanalys av Länsförsäkringar Göteborg och Bohusläns CSR-kommunikation i CRM-kampanjen För alla.
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskapSammanfattning : Två växande koncept inom marknadskommunikation idag är corporate social responsibility (CSR) och cause-related marketing (CRM). Syftet med vår studie är att analysera Länsförsäkringar Göteborg och Bohuslän och hur de kommunicerar kring CSR i kampanjen “För alla” genom användningen av CRM. LÄS MER
15. När David förlorade mot Goliat : En studie om hur ett varumärke påverkas vid förlusten av en tvist
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : I november 2015 avgjordes en tvist mellan havredrycksproducenten Oatly och branschorganisationen Svensk Mjölk i Marknadsdomstolen. Svensk Mjölk stämde Oatly eftersom de ansåg att deras marknadsföring var vilseledande. LÄS MER