Sökning: "corporate news"
Visar resultat 1 - 5 av 71 uppsatser innehållade orden corporate news.
1. Buy the Rumor - Sell the News? A study on Swedish corporate green bond announcements
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : The utilization of corporate green bonds as a means of financing that promotes sustainable practices and environmentally-conscious investments has grown in its scope across the world. By issuing green bonds, firms commit to future contractual obligations while simultaneously communicating a dedication to sustainable growth. LÄS MER
2. Nyhetsartiklars inramning av en idrottsorganisation : En studie med fokus på organisationens sociala ansvar
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Studiens huvudämne är att undersöka hur stora idrottsevenemang presenteras och diskuteras offentligt i samband med företagens sociala ansvar. Syftet med studien är att ta reda på vilka gestaltningar som främst förekommer i nyhetsartiklarna och i vilket sammanhang. LÄS MER
3. Ett engagerande intranät : En fallstudie av ett intranät på ett medelstort tillverkande företag
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för industriell ekonomi, industridesign och maskinteknikSammanfattning : God kommunikation är en förutsättning för att ett företag ska fungera. I takt med digitaliseringens utveckling har sättet att kommunicera information på förändrats. Företag bedriver i allt större utsträckning sin interna kommunikation via digitala kanaler och en vanligt förekommande kanal är idag ett företags intranät. LÄS MER
4. Breaking the Ceiling : An Explorative Study on Challenges for Women in Intrapreneurship
Magister-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : That women experience different and even more challenges within the corporate environment than men do is no news. For female entrepreneurs, the challenges they experience entering the entrepreneurial setting have been and are still being researched. LÄS MER
5. When Good News are Bad News: Finding Value Relevant Information in the Sentiment of Annual Reports
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för redovisning och finansieringSammanfattning : The qualitative aspects of corporate disclosures are rarely considered by stakeholders, meaning that a vast amount of potentially value relevant information goes to "waste". We study the sentiment contained in corporate disclosures, investigating the value relevance of its qualitative aspects to determine the potential value for stakeholders in considering this information. LÄS MER