Sökning: "corporate political activity"
Visar resultat 1 - 5 av 29 uppsatser innehållade orden corporate political activity.
1. "Vem ska ansvara för det här?" - En internkomparativ uppsats om värdekedjor i EU-rätten
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakultetenSammanfattning : Inom ekonomin har begreppet värdekedja funnits sedan 1985 då det myntades av Michael E. Porter, professor vid Harvard Business School. LÄS MER
2. Saturated Facts - An analysis of the Corporate Political Activity of the Italian meat sector
Master-uppsats, Lunds universitet/Internationella miljöinstitutetSammanfattning : The meat sector is a known contributor to pressing environmental and public health problems such as climate change and antimicrobial resistance. Despite this, efforts to encourage changes in meat consumption face multiple barriers. LÄS MER
3. Stakeholder and Economic Valuation Dynamics of Land-based Biological Carbon Sequestration Activity
Master-uppsats, Lunds universitet/Internationella miljöinstitutetSammanfattning : With a deforestation rate of 599,232 ha/year, the Indonesian government is pressured to bootstrap its ecosystem restoration process. The pressure also receives by the private sector to accelerate the process of their decarbonization, with the 2050 net-zero target as the main goal. LÄS MER
4. Individual Criminal Responsibility for Corporate Leaders. A Comparison between International Criminal Law and Domestic Law
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakultetenSammanfattning : Uppsatsen undersöker den internationella straffrättens förväntningar på ansvarighållandet av företagsledare på individnivå. Vidare utreds huruvida nationell rätt, här svensk rätt i jämförelse med tysk, uppfyller de krav och förväntningar som den internationella straffrätten ställer på nationell reglering. LÄS MER
5. Can the choice of CSR activity hide your sins? CSR congruence effects on brand attitude of 'sin' firms.
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : Corporate social responsibility and its impact on brand attitude have during the past years witnessed extensive research. However, research on CSR and its implications within sin industries has been sparsely conducted. Simultaneously, CSR is becoming a more widely used corporate tool within firms operating in such industries. LÄS MER