Sökning: "criteria for appearance"
Visar resultat 1 - 5 av 52 uppsatser innehållade orden criteria for appearance.
1. Non-linear effects in the ATLAS track-counting luminosity measurement
Master-uppsats, Uppsala universitet/HögenergifysikSammanfattning : In this thesis the linearity of the ATLAS track-counting luminosity measurement is studied using two different sets Monte Carlo simulated crossings of proton-proton bunches. A primary high-momentum, or hard, interaction must be chosen for the Monte Carlo simulation. LÄS MER
2. Varnishing of Fiber-based Closures
Master-uppsats, Lunds universitet/FörpackningslogistikSammanfattning : This research aims to investigate water-based varnishes and technologies to coat fiber-based closures to attain water barrier properties. To ensure recyclability the repulpability of coated and uncoated lids is tested. The research approach is exploratory. LÄS MER
3. "Se till mig som liten är" : Intensivvårdssjuksköterskans uppfattning om att involvera barn som anhöriga på IVA - en enkätundersökning
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för hälso- och vårdvetenskap (HV)Sammanfattning : Bakgrund: Många barn har föräldrar som vårdas på IVA. Forskning visar på att intensivvårdssjuksköterskor möter svårighet att bemöta barn som anhöriga till följd av bristfällig kunskap samt förekomst av riktlinjer gällande barn som anhöriga. Trots implementering av lagar som reglerar barns rätt som anhörig. LÄS MER
4. Utveckling av en justerbar cykelbarnstol för barn mellan 5 och 9 år
M1-uppsats, KTH/ProduktionsutvecklingSammanfattning : Arbetet handlar om utveckling av dagens cykelbarnstolar där det insåg bristande på komfort och anpassningsförmåga för barn mellan 5 och 9 år. Målet med detta arbete var att utveckla en cykelbarnstol som tar hänsyn till barnets motoriska förmåga vid denna ålder och erbjuder förbättrad komfort. LÄS MER
5. För vissa är det en klocka, för andra är det ett märke
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : This report explores the dynamics of consumer behavior, with a particular focus on brand loyalty and engagement. Through qualitative interviews with five participants, the study examines how individuals’ characteristics, such as background, interests, and lifestyle, influence their relationship with brands. LÄS MER