Sökning: "critical reading and writing"

Visar resultat 6 - 10 av 56 uppsatser innehållade orden critical reading and writing.

  1. 6. Performance evaluation for choosing between Rust and C++

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för programvaruteknik

    Författare :Patrik Karlsson; [2023]
    Nyckelord :C ; Rust; evaluation;

    Sammanfattning : Developers face numerous challenges in their careers, including the critical decision of choosing the most suitable programming language to tackle these challenges. Each programming language presents its unique set of advantages and disadvantages, making the decision-making process complex. LÄS MER

  2. 7. The Perks of Being a Wallflower in the EFL Classroom : Childhood Sexual Abuse, Reversed Gender Roles and Trauma Responses

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för språk (SPR)

    Författare :Molly Nilsson; [2022]
    Nyckelord :EFL Classroom; The Perks of Being a Wallflower; childhood trauma; female perpetrated sexual assault; betrayal trauma; English 7; epistolary novel; scriptotherapy; bibliotherapy;

    Sammanfattning : This essay is a literary analysis of the childhood sexual abuse trauma in The Perks of Being a Wallflower and its possible usefulness in the EFL classroom. Previous scholarly work has lacked in discussing how abuser closeness and a female perpetrator have affected the main character Charlie’s trauma. LÄS MER

  3. 8. The effectiveness of digital reading for motivating student reading and vocabulary development : Effektiviseringen av digital läsning för att motivera elevernas läsning och ordförrådsutveckling

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Lavan Jiawook; [2022]
    Nyckelord :Digital; reading; books; motivation; English as a second language ESL ; English as a foreign language EFL ;

    Sammanfattning : Even though vocabulary skills are the essential key to achieving proficiency in a target language, there are some students who do not like reading. Thus, the purpose of this study is the potential use of digital technology for facilitating and motivating reading and vocabulary building in English. LÄS MER

  4. 9. Att göra det ena eller det andra? : En kvalitativ undersökning av SFI-lärares läs- och skrivutvecklande arbetssätt på studieväg 1

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Mohamad Mohamadali; [2022]
    Nyckelord :SFI; learning methods; writing development; reading development; literacy teaching; literacy; adult education;

    Sammanfattning : The aim of the study is to examine the teachers’ working methods for reading and writing development among adult learners who are at the beginning of their literacy development, as the methods for reading and writing development can vary depending on research, activities and teachers. Semi-structured interviews and observations are used to answer the research questions, and the data that emerges is processed with a thematic analysis method. LÄS MER

  5. 10. Den illusoriske mottagaren : En fallstudie om mottagaranpassning i Svenska 3 på gymnasieskolan

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Christel Törnskog; [2022]
    Nyckelord :T L writing; task-construction; audience awareness; tribute speech; scholastic norms; skrivundervisning; uppgiftsinstruktion; ut-text; hyllningstal; skolsk kontext;

    Sammanfattning : Trots att mottagaren är tungt viktad genom gymnasieskolans återkommande kunskapskrav visar studier hur mottagaren tenderar att förbli otydlig eller odefinierad i skolans uppgiftsinstruktioner. Syftet med denna studie är därför att erbjuda ett kunskapsbidrag om den mottagarmedvetenhet som formas inom svenskämnet, närmare bestämt inom kursen Svenska 3. LÄS MER