Sökning: "csr politisk konsumtion"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden csr politisk konsumtion.

  1. 1. Är det möjligt att marknadsföra på ett hållbart sätt? : En studie om slow fashionföretags förhållningssätt till marknadsföring

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Ella Robertsson; Jenny Nylander; [2021]
    Nyckelord :Triple bottom line TBL ; social responsibility CSR ; sustainability marketing; CSR marketing; transcendental marketing; social marketing; certificates; agenda 2030; slow and fast fashion; Triple bottom line TBL ; Social ansvar CSR ; hållbarhetsmarknadsföring; CSR-marknadsföring; relationsmarknadsföring; social marknadsföring; certifieringar; agenda 2030; slow fashion; fast fashion;

    Sammanfattning : Företag inom slow fashion arbetar mer med hållbarhet, både för konsumenterna och deras anställda. Det är stort fokus på att miljön ska bevaras medan företagen konkurrerar med fast fashionkedjor som massproducerar kläder och säljer till låga priser. LÄS MER

  2. 2. CSR och politisk konsumtion : - en studie av Nikes och Pumas CSR- rapporter

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet; Fakulteten för samhälls- och livsvetenskaper

    Författare :Ameli Björling; [2010]
    Nyckelord :CSR; politisk konsumtion; Carroll s Pyramid of Corporate Social Responsibility; Nike; Puma; förändring;

    Sammanfattning : “CSR and political consumption – a study of Nike’s and Puma’s CSR-reports” The purpose of this dissertation is to examine if political consumption has influenced multinational corporations to improve their Corporate Social Responsibility reports and policies more, than a company who has not been a target for political consumption. This dissertation is a content analysis of Nike’s and Puma’s first (Nike 2001, Puma 2001) and latest (Nike 2007/09, Puma 2007/08) CSR- reports. LÄS MER

  3. 3. Shoppa dig till en bättre värld? En studie av politisk konsumtion som verktyg för förändring

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Mänskliga rättigheter

    Författare :Ellen Albertsdóttir; [2009]
    Nyckelord :Politisk konsumtion; buycott; bojkott; Rättvisemärkt; theory of reasoned action; Human rights; Mänskliga rättigheter; Political and administrative sciences; Statsvetenskap; förvaltningskunskap; Law and Political Science;

    Sammanfattning : This thesis examines political consumerism as a political tool for change. Consumers' attitudes and behaviour towards political consumerism is of special interest. The method used is a questionnaire with 59 participating students. Their answers are analysed both quantitatively and, to a lesser degree, qualitatively. LÄS MER

  4. 4. Individen som politisk konsument

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :Jeanette Kjärsgård; [2009]
    Nyckelord :identitet; politisk konsumtion; CSR; inflytande; aktivism; Law and Political Science;

    Sammanfattning : The aim of this study is to further the understanding of the individual’s prospect to contribute politically in a global setting with the means provided as a consumer. Through a descriptive qualitative literature study the conception of political consumerism and the circumstances surrounding it is analyzed. LÄS MER

  5. 5. Political Consumerism : Money Talks

    Kandidat-uppsats, IHH, Statsvetenskap

    Författare :Martin Sinclair; [2008]
    Nyckelord :Political consumerism; political parties; individualism; CSR; Politisk konsumtion; politiska partier; individualism; CSR;

    Sammanfattning : The political development in the Western world is transforming. Political party participation decreases as well as other non-profit associations. This individualistic development is described as a threat to democracy. LÄS MER