Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 259 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Generation Z - Lojalitetens fiende?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Caroline Hamilton Henze; Linn Andreasson; Sofia Lind; [2024]
    Nyckelord :Varumärkeslojalitet; Lojalitetsprogram; Generation Z; Engagemang; Trender.; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: “Generation Z - Lojalitetens fiende?”. En kvalitativ studie om Generation Zs relation till varumärkeslojalitet. Seminariedatum: 2024-01-11 Ämne/Kurs: FEKH29, Företagsekonomi: Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå. LÄS MER

  2. 2. Vem förtjänar sympati? En kvalitativ textanalys om hur den gängkriminella individen konstrueras i Aftonbladet.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Socialhögskolan

    Författare :Juno Terenius Woloszin; Bewran Sümbül; [2024]
    Nyckelord :gang-crime; gang-violence; gun violence; social construction; victims; villains; Social Sciences;

    Sammanfattning : This study contains a document analysis of articles in the Swedish newspaper Aftonbladet. It's a social constructionist analysis with a discourse theory. The empirical material is published articles from the newspaper Aftonbladet between the dates 18th of October till 17th of November. LÄS MER

  3. 3. Svenska Modedesigners Upplevelser av Country-of-Origin : Utmaningar och Möjligheter Utomlands

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Anton Bergman; Edith Hoge Beckman; [2024]
    Nyckelord :Country-of-Origin; Swedish Fashion Design; Business Culture; Globalization; Foreign Work; Country-of-Origin; Svensk Modedesign; Affärskultur; Globalisering; Utlandsarbete;

    Sammanfattning : Svenska varumärken i allmänhet och svenska modevarumärken i synnerhet har en god ställning på den globala marknaden. Som en konsekvens av detta väljer flera svenska modeföretag att marknadsföra sina varumärken genom att betona sitt svenska ursprung. Detta är vad som inom marknadsföring benämns som Country-of-Origin. LÄS MER

  4. 4. Fighting Stereotypes and Empowering Roma Youth through Participatory Film : A Case Study Based on a Participatory Film Project Conducted in the Roma Community in Glasgow, Scotland

    Magister-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Katarzyna Dlugosz; [2024]
    Nyckelord :communication for development; participatory video; video for social change; Roma; young people; self-representation; stereotype; community; transformation; empowerment;

    Sammanfattning : The Roma community has long been subjected to negative stereotypes and misrepresentations in the public sphere, leading to discrimination and prejudice. Roma youth in Glasgow, Scotland, supported by the Roma-led organisation Romano Lav, have taken an active role in challenging these negative portrayals through a participatory film project. LÄS MER

  5. 5. Do our stories shape our identity? A case study of narratives and discourses among Iranian immigrants in Sweden.

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för språk och litteraturer

    Författare :Neda Soghari Vash; [2023-07-07]
    Nyckelord :Immigration; narratives; identity; transformation; discourse; positioning;

    Sammanfattning : Global migration movements are a daily occurrence in our globalized world. Immigrants’ identities evolve and are affected by the cultural norms, policies, and practices in host countries during their journeys. LÄS MER