Sökning: "customer driven company"
Visar resultat 1 - 5 av 158 uppsatser innehållade orden customer driven company.
1. Logistikoptimering med 3PL-Integration
Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Institutionen för ingenjörsvetenskapSammanfattning : Bakgrund – Essity, en framstående aktör inom hygien- och hälsobranschen, står inför utmaningar gällande logistikflödet för konsumentprodukter från produktionsanläggningen i Lilla Edet till kunder i Danmark. Den nuvarande logistikprocessen involverar intern transport med egna lastbilar till externa lager. LÄS MER
2. Metodik för framtagning av viktiga KPI:er för transparens i produktionen
M1-uppsats, Högskolan i Gävle/Industriell ekonomiSammanfattning : Digitalisering har lett till att kunder fått ökade möjligheter att välja mellan produkter från olika leverantörer. Inte minst inom tillverkande industrier har man sett en skiftning från massproduktion till alltmer kundstyrd produktion, där utbudet av varor är större och kunden nästan helt ligger i fokus vid produktion av varor. LÄS MER
3. Open finance – a retail perspective: Creating and capturing value while balancing the dilemma of data protection
Master-uppsats, Lunds universitet/ProduktionsekonomiSammanfattning : The banking and financial services industry is experiencing a significant transformation driven by factors such as regulatory changes, customer demands, and the growing focus on data. This evolution has given rise to the concept of open finance, an extension of open banking that encompasses various financial sectors. LÄS MER
4. From photovoltaics to microgrids : A case study on Loccioni and how its tailored solutions compete with standardized products in the energy utility industry
Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och industriell teknikSammanfattning : Global industries are undergoing significant sustainability transitions, presenting new opportunities for R&D and innovation-driven companies. Rather than competing in large markets, these companies thrive in specialized niches. LÄS MER
5. From Cost Spender to Value Provider - Using Data to Build and Sustain Brands
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Introduction: Data has revolutionized how business is conducted and presents several possibilities for companies to capitalize on, namely data-driven decision-making, Business Intelligence, and marketing. However, how it pertains to brand management has not been covered. LÄS MER