Sökning: "dance and child"

Visar resultat 1 - 5 av 18 uppsatser innehållade orden dance and child.

  1. 1. Barns semiotiska uttryck i dansen : En kvalitativ studie av hur tre designade dansaktiviteter underlättar barns användning av semiotiska resurser.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Evelyn Egina Wass; Angeline Emano Karlsson; [2024]
    Nyckelord :communication; dance in preschool; social semiotics; semiotic; semiotic resource; transduction; children s meaning-making; kommunikation; dans i förskolan; socialsemiotik; semiotisk; semiotisk resurs; transduktion; barns meningsskapande;

    Sammanfattning : This study highlights the complex ways in which children engage with semiotic resources during designed dance activities. The study explores how preschool children aged four to five use semiotic resources during dance activities. The aim is to investigate the children's use of symbolic expressions and the communicative dynamics involved. LÄS MER

  2. 2. Kulturhuset SILO

    Kandidat-uppsats, KTH/Arkitektur

    Författare :Veronica Ihrfors; [2022]
    Nyckelord :Silo; Urbanization; Concrete; Brick; Community center; Apartment; Arboga;

    Sammanfattning : This project focuses on making a “Folkets hus”, a form of community centre available for its surrounding inhabitants to express their identities and experience different cultures, these buildings usually contain libraries, theatre, restaurants, art centre, educational spaces, a child section and more. The city chosen for this project was Arboga, a small old industrial town from the 13th century a few miles west about Eskilstuna. LÄS MER

  3. 3. Järna Folkets Hus + "Platsen där allt har ben"

    Kandidat-uppsats, KTH/Arkitektur

    Författare :Thanh Tran; [2021]
    Nyckelord :Folkets Hus; Odling; Våtmark;

    Sammanfattning : Projektet presenterar ett förslag till en ny typologi av Folket Hus, som är en kombination av växthus, odlingslotter och ett hus rum för folket. Baserad på uppkomsten och dess betydelse historiskt har Folket Hus varit riktad först och främst till vuxna. LÄS MER

  4. 4. Dansundervisning på fritidshemmet : En kvalitativ studie om att dansa, vara med andra och lära sig så mycket mer

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/Institutionen för kultur och lärande; Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Andréa Lang Machado; [2021]
    Nyckelord :Dance; Participation; Play; Creativity; Coexistens; Dans; Delaktighet; Lek; Kreativitet; Samexistens;

    Sammanfattning : This study is about dance lessons at the after-school center and about how dance can contribute to fun-filled play, participation and the child´s development. The purpose of this essay is thus to explore how dance in a leisure pedagogical context can be developed and how children's participation can be promoted and how teaching dance at the leisure center can be made possible. LÄS MER

  5. 5. Play interventions as a means to promote social engagement in preschoolers with autism. : A 2010-2020 Systematic Literature Review

    Magister-uppsats, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Chrysiis Karteri; [2020]
    Nyckelord :play interventions; autism spectrum disorder; kindergarten; preschool; social engagement;

    Sammanfattning : Children with ASD are characterized by impairments in socialization and communication, as well as by the presence of repetitive behaviours and limited interests. Their impairment often influences their participation in everyday ac-tivities and by extension their social engagement in playful activities with their peers is affected. LÄS MER