Sökning: "datadriven kommunikation"

Visar resultat 1 - 5 av 15 uppsatser innehållade orden datadriven kommunikation.

  1. 1. Visuella tecken på finska och svenska i en tvåspråkig skolas lingvistiska landskap

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknik

    Författare :Essi Hentilä; [2023]
    Nyckelord :Bilingualism; Finnish; linguistic schoolscapes; power relations; Swedish; visual ethnography; Kaksikielistys; kielelliset koulumaisemat; ruotsi; suomi; valtasuhteet; visuaalinen etnografia; Finska; lingvistiska skollandskap; maktförhållanden; svenska; tvåspråkighet; visuell etnografi;

    Sammanfattning : Denna studie fokuserar på tvåspråkighetens existens i en unik tvåspråkig högstadieskola för att dra slutsatser om språkliga normer och maktförhållanden mellan de två språken, svenska och finska på den aktuella skolan. Den aktuella skolan ligger vid gränsen mellan två nationer och denna studie bidrar även till att dokumentera den unika skolans tvåspråkiga miljö då skolsamarbetet mellan gränskommunerna är på väg att upphöra. LÄS MER

  2. 2. Automatiserad marknadsföring - mer än bara ett knapptryck? : En kvalitativ studie om automatiserad marknadsföring och CRM inom B2B-verksamheter

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Emilia Lindsjöö; Jennifer Pithyou; [2022]
    Nyckelord :Marketing Automation; CRM; Digital Marketing; IT-reliant Work System; Data Analytics Capabilities; B2B; Automatiserad marknadsföring; CRM; digital marknadsföring; IT-beroende arbetssystem; förmågor för dataanalys; B2B;

    Sammanfattning : Dagens digitala landskap skapar en hög konkurrens om kunder, vilket gör att verksamheter letar efter nya sätt att utveckla och hantera kundrelationer. Arbete med CRM och automatiserad marknadsföring användbart för att få en bättre förståelse för kundens behov och leverera relevant kommunikation. LÄS MER

  3. 3. Data-driven cyberattack detection for microgrids

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Jiaying Mao; [2022]
    Nyckelord :Cyberattack detection; Deep learning network; Microgrid; Smart inverter; Cyber-physical system; Distributed system; Detektering av cyberattacker; Djupinlärning nätverk; Microgrid; Smart växelriktare; Cyberfysiska system; Distribuerade system;

    Sammanfattning : Microgrids are undergoing higher penetrations of renewables and associated power electronics, along with precise and sophisticated control and communication networks. However, such cyber-physical systems might suffer from potential cybersecurity threats and inherent low inertia. LÄS MER

  4. 4. Physics-Informed Deep Learning for System Identification of Autonomous Underwater Vehicles : A Lagrangian Neural Network Approach

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Badi Mirzai; [2021]
    Nyckelord :AUV; System Identification; Deep Learning; Physics-Informed Deep Learning; Lagrangian Neural Networks; AUV; System Identifiering; Djupinlärning; Fysik-Informerad Djupinlärning; Lagrangianska Neurala Nätverk;

    Sammanfattning : In this thesis, we explore Lagrangian Neural Networks (LNNs) for system identification of Autonomous Underwater Vehicles (AUVs) with 6 degrees of freedom. One of the main challenges of AUVs is that they have limited wireless communication and navigation under water. LÄS MER

  5. 5. Collecting and Integrating Customer Feedback: A Case Study of SaaS Companies Working B2B

    Master-uppsats, Lunds universitet/Produktionsekonomi

    Författare :Oscar Ahlgren; Johanna Dalentoft; [2020]
    Nyckelord :Software-as-a-Service; SaaS; customer feedback collection; B2B; user input; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Even though companies are aiming for an agile way of working, and by that mainly focusing on providing value to their customers, it is challenging to get accurate customer data. Software companies are struggling in effectively and efficiently integrating customer feedback in their development processes. LÄS MER