Sökning: "de sju partierna"

Visar resultat 6 - 9 av 9 uppsatser innehållade orden de sju partierna.

  1. 6. Den nya webben som partipolitisk kommunikationskanal : En kvalitativ studie om den planerade användningen av sociala medier i riksdagsvalet 2010 och dess påverkan på den politiska kommunikationen i stort

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Akademin för humaniora, utbildning och samhällsvetenskap

    Författare :Anna Hallberg; [2010]
    Nyckelord :Sociala medier; politik; valkampanj; digital demokrati; offentligt och privat;

    Sammanfattning : Titel: Den nya webben som partipolitisk kommunikationskanal – en kvalitativ studie om den planerade användningen av sociala medier i riksdagsvalet 2010 och dess påverkan på den politiska kommunikationen i stort Författare: Anna Hallberg Ämne: Medie- och kommunikationsvetenskap Datum: 2010-06-01 Syfte: Att undersöka hur svenska partier planerar att använda sig av sociala medier i valkampanjen 2010 och vilka de vill nå med dessa. Vidare syftar studien till att klargöra hur de svenska partierna ser på sociala medier, hur stor del av det totala kampanjandet de upptar samt hur svenska partier anser att sociala medier påverkar den politiska kommunikationen. LÄS MER

  2. 7. Voting - Relationship between economic factors and the probability to vote on populist parties : A study of 2006 Swedish election to parliament

    Magister-uppsats, IHH, Nationalekonomi

    Författare :Kristof Pete; [2007]
    Nyckelord :economic voting; populism; voting behaviour; political competition; ekonomisk röstning; populism; röstningsbeteende; politisk tävlan;

    Sammanfattning : The purpose of the thesis is to identify relationships between economic factors and the probability to vote on populist parties. The results are in turn based on the populist parties’ outcome in the 2006 Swedish election to parliament. LÄS MER

  3. 8. Kreativ marknadsföring- En studie av svenska partiers marknadsföring

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Petter Kjellen; Jesper Paulsson; [2007]
    Nyckelord :Politik; marknadsföring; kreativitet; värderingar; varumärke; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Politisk marknadsföring är ur många perspektiv ett intressant ämne. I Sverige spenderade de sju riksdagspartierna officiellt sammanlagt 175 miljoner kronor vid valet 2006 på marknadsföring. Problematiken med partiers marknadsföring är att de saknar en produkt och det de säljer är deras värderingar. LÄS MER

  4. 9. (Fi)asko och (List)igheter : en granskning av rapporteringen i Svenska Dagbladet och Aftonbladet om de nya uppstickarpartierna Feministiskt initiativ och Junilistan

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för svenska, retorik och journalistik

    Författare :Maria Moustakakis; Emelie Ring; [2006]
    Nyckelord :Feministiskt initiativ; Junilistan; feminism; medielogik; Aftonbladet; Svenska Dagbladet;

    Sammanfattning : Eftersom medier är en viktig källa till information och politiska frågor är det intressant och av stor vikt att undersöka hur rapporteringen sett ut kring de två partierna Junilistan och Feministiskt initiativ. I undersökningen har artiklar ur Svenska Dagbladet och Aftonbladet under totalt sju veckor, från den 12 februari 2004 till den 19 oktober 2005, granskats med hjälp av en större kvantitativ undersökning med kvalitativa inslag. LÄS MER