Sökning: "delmoment 3"

Visar resultat 11 - 15 av 24 uppsatser innehållade orden delmoment 3.

  1. 11. Egen färdighet eller didaktik? : En studie av examinationsuppgifterna på idrottslärarutbildningen och dess koppling till skolans styrdokument

    Magister-uppsats, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för idrotts- och hälsovetenskap

    Författare :Johanna Torbjörnsdotter; Sandra Holm; [2017]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Aim The aim of this study is to investigate the examination elements of education in ball games and friluftsliv at the Swedish School of Sport and Health Sciences in Stockholm, their connection to the national curriculum in physical education (PE) and their relevance to the scholars future role as teachers in PE. What should the scholars know according to the examination tasks? How do the teacher educators assess the examinations tasks? How do the scholars experience the examination tasks and the tasks assessments? Method In this study two methods has been applied for the collection of data. LÄS MER

  2. 12. Truth will out! Autenticitets samverkan med arbetsplatsintresse

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Caroline Lövstedt; Julia Enhager; [2017]
    Nyckelord :autenthenticity; social identity theory; corporate identity; corporate social responsibiltiy and person-organization fit; Social Sciences;

    Sammanfattning : Den här uppsatsen ämnade undersöka sambandet mellan en individs grad av autenticitet och intresse för Företag 1, 2 och 3. Autenticitet är en del av en människas personliga identitet och vi utgick från en sammanslagning av Kernis och Goldmans (2006) och Woods et al. LÄS MER

  3. 13. Utemiljö som vårdmiljö : hur utemiljön vid vård- och omsorgsboenden för personer med demenssjukdom kan bli en tillgång för att främja fysisk aktivitet och fallprevention

    Master-uppsats, SLU/Dept. of People and Society

    Författare :Madeleine Liljegren; [2017]
    Nyckelord :demenssjukdom; demensvänlig utemiljö; evidensbaserad hälsodesign; fallprevention; fysisk aktivitet; processgenomförande; processutveckling; processutvärdering och vårdmiljö;

    Sammanfattning : Denna kvalitativa studie utvecklar, genomför och utvärderar en process för hur en fallpreventiv utemiljö kan bli en tillgång i den befintliga vårdmiljön för att främja fysisk aktivitet, vid vård- och omsorgsboenden för personer med demenssjukdom. Utgångspunkten är dels att många personer boendes på Vellinge kommuns vård- och omsorgsboenden råkar ut för fallolyckor och dels att fysisk aktivitet som fallprevention inte genomförs som åtgärd i någon större omfattning. LÄS MER

  4. 14. Jämförelsestudie av riskbedömningar avseende vägtransport av farligt gods

    Master-uppsats, Lunds universitet/Riskhantering (CI); Lunds universitet/Avdelningen för Riskhantering och Samhällssäkerhet

    Författare :Jonathan Jansson; Oscar Alvarsson; [2016]
    Nyckelord :Risk; Risk assessment; Risk consideration in societal planning; Transportation of hazardous material; comparative study; QRA; Sweden; Riskbedömning; riskhänsyn i samhällsplanering; transport av farligt gods; jämförelsestudie; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Risk assessment regarding transportation of hazardous material is a central decision support in urban planning close transportation routes for hazardous material in Sweden. Risk assessment regarding transportation of hazardous is also uncertain and can give various results. LÄS MER

  5. 15. Språkhistoria i svenskundervisningen : Intervjuer med fyra lärare inom den kommunala vuxenutbildningen

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för utbildningsvetenskap (UV)

    Författare :Jenna Larsson-Rydhammer; [2016]
    Nyckelord :Language history; Swedish; municipal adult education; Språkhistoria; svenska; ämnesdidaktik; gymnasial vuxenutbildning; kommunal vuxenutbildning; språkhistoriedidaktik;

    Sammanfattning : Undersökningens syfte är att, genom kvalitativa intervjuer och kursplansanalyser, ta reda på hur fyra yrkesverksamma svensklärare inom den kommunala vuxenutbildningen på gymnasienivå beskriver sin undervisning i det språkhistoriska kursinnehållet för svenska 1, 2 och 3, samt hur deras beskrivningar stämmer överens med det som står i kursplanerna för svenska 1, 2 och 3. Frågeställningarna är ” Hur definierar respondenterna det språkhistoriska kursinnehållet och beskriver sina undervisningsmetoder i språkhistoria inom svenskämnet på gymnasienivå?” och ” Hur är respondenternas tolkningar av det språkhistoriska kursinnehållet samt deras undervisningsmetoder i praktiken förankrade i kursplanerna för Svenska 1, 2 och 3?” Resultatet visar en diskrepans i tolkningarna beträffande i vilken kurs den språkhistoriska tyngdpunkten ligger. LÄS MER