Sökning: "deltidsmarknadsförare"
Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade ordet deltidsmarknadsförare.
1. En fallstudie av en organisation som arbetar utan marknadsavdelning
Kandidat-uppsats, Högskolan i HalmstadSammanfattning : The influence of the marketing department has decreased while marketing can be seen as vital for companies. The purpose of the study was to examine a company without a marketing department. Further, the essay research the usage of internal marketing of the company. LÄS MER
2. Deltidsmarknadsföraren – Ett steg längre - En studie av Employee Advocacy och deltidsmarknadsförarens roll i tjänsteföretag.
Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Denna uppsats har som syfte att beskriva och analysera hur idéer från konceptet Employee Advocacy kan utveckla och stärka medarbetarens roll som deltidsmarknadsförare i ett tjänsteföretag. Genom en fallstudie av en tjänsteorganisations strategiska arbete med Employee Advocacy, identifieras potentialen och strategierna som ligger till grund för konceptet. LÄS MER
3. Uppsägningar med ett kundorienterat perspektiv
Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Syftet med uppsatsen är att, utifrån service management-teorier om långsiktiga kundrelationer, förstå hur relationen mellan företag och uppsagda medarbetare påverkas under och efter en uppsägningsprocess. Utifrån syftet bidrar studien teoretiskt till service management-forskningen genom att utöka dess användningsområde till att innefatta interna kunder i uppsägnings-processer. LÄS MER
4. Serviceföretagets val av distributionskanal
Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Titel: Serviceföretagets val av distributionskanal. Författare: Caroline Balling, Elisabet Lundin Handledare: Carl R Hellberg, Jan E Persson Nyckelord: Distributionskanal, serviceverksamheters särdrag, intern marknadsföring, extern marknadsföring, serviceerbjudande, servicekvalitet, servicemisslyckande, image, varumärke Syfte: Att beskriva och analysera hur serviceverksamheters särdrag kan påverka valet av distributionskanaler. LÄS MER
5. Think outside the box - En studie om hur varumärkesidentitet skapas och förmedlas
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Problembeskrivning: Ett företags varumärkesidentitet är den bild av företaget som de önskar att deras konsumenter och omgivning ska uppfatta. Den bild företaget vill förmedla stämmer dock inte alltid överens med den bild som faktiskt förmedlas. LÄS MER