Sökning: "design guidelines"

Visar resultat 21 - 25 av 1826 uppsatser innehållade orden design guidelines.

  1. 21. CHATBOT TO SUPPORT LEARNING AMONG NEWCOMERS IN CITIZEN SCIENCE

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande

    Författare :Tran Thanh Phong Trang; [2023-10-23]
    Nyckelord :Citizen Science; Chatbot; Learning engagement;

    Sammanfattning : Purpose: Citizen Science (CS) can be defined as the intentional involvement of the public as volunteers in scientific activities or research. Participation in CS can be described as a learning process, but long-term engagement of volunteers is hard to sustain. LÄS MER

  2. 22. Challenges in Specifying Safety-Critical Systems with AI-Components

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för data- och informationsteknik

    Författare :Iswarya Malleswaran; Shruthi Dinakaran; [2023-09-26]
    Nyckelord :Software engineering; Requirement engineering; Specification; Safety; Computer Science; Engineering; Machine learning; Deep learning; Runtime monitor; Data Selection; Data Collection;

    Sammanfattning : Safety is an important feature in automotive industry. Safety critical system such as Advanced Driver Assistance System (ADAS) and Autonomous Driving (AD) follows certain processes and procedures in order to perform the desired function safely. LÄS MER

  3. 23. How Award-winning Games Captivate their Audiences – A Thematic Analysis of Hades Reviews across Multiple Platforms

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för data- och informationsteknik

    Författare :Martin Ahl; Ida Dahl; Anna NIlsson; Hedy Pettersson; Linnea Wahlgren; Carl-Magnus Wall; [2023-03-03]
    Nyckelord :Game Experience; Player Experience; Video Games; Game Development; Game Design; Hades;

    Sammanfattning : Stories are as old as humans themselves and have always been a key part of what makes humans human. One of the newest forms of storytelling can be found within games. This thesis conducted a thematic analysis on reviews of the successful game Hades, investigating why it captivated its audience. LÄS MER

  4. 24. LEARNING FOR ALL IN THE DIGITAL MUSEUM

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande

    Författare :Tove Hjelm; [2023-02-20]
    Nyckelord :accessibility; online exhibitions; universal design for learning UDL ;

    Sammanfattning : Purpose: Due to the COVID-19 pandemic, museum have increased their exploration of digital means to reach their audience. Museums are obliged to ensure that digital initiatives are in alignment with legal standards and guidelines for accessibility. LÄS MER

  5. 25. Revisionsritualer & digitalisering : Hur revisorer upplever förändringarna av revisionsritualer som en följd av digitaliseringen

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Deyar Eisho; Thomas Hjärre; Anastasios Ioannidis; [2023]
    Nyckelord :Audit; Rituals; Auditing rituals; Digitalization; Purification; Control and Cohesion; Impression Management; Revision; Ritualer; Revisionsritualer; Digitalisering; Stabilitet; Gemenskap; Identitet;

    Sammanfattning : Det finns tydliga riktlinjer för hur en förväntas uppföra sig som revisor. Dessa riktlinjer harmed tiden omvandlats till ritualer i syfte att underlätta revisorerna i deras arbete. Dethuvudsakliga syftet med denna studie är att undersöka hur revisorer upplever förändringar irevisionsritualer som föranletts av digitaliseringen. LÄS MER