Sökning: "design principer"

Visar resultat 21 - 25 av 472 uppsatser innehållade orden design principer.

  1. 21. Facilitating Statistical Analysis for LKAB : A User-friendly Digital Tool

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Jenny Gräsvik; [2023]
    Nyckelord :Industrial design engineering; usability; user experience; user interface;

    Sammanfattning : Conducting laboratory trials is crucial for the product and process development for a company active within the iron and steel industry. This is one way ensuring consistent high quality within the work and furthermore trustworthy trial results to present to internal and external clients. LÄS MER

  2. 22. “Det finns väl en modell för det” : En studie som undersöker om det finns en samsyn på modelleringsförmågan bland matematiklärare i svensk gymnasieskola

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linköpings universitet/Analys och didaktik; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Oskar Segerlund; Isak Holmberg; [2023]
    Nyckelord :Elevaktiviteter; gymnasieskolan; matematik; modellering; modelleringsaktiviteter; modelleringsförmåga; samsyn;

    Sammanfattning : Detta arbete undersöker hur legitimerade och yrkesaktiva lärare i gymnasieskolan ser på begreppet modellering och hur de arbetar med modelleringsförmågan. Datainsamlingen har skett genom semistrukturerade intervjuer med sju lärare som tagit examen från olika lärosäten, vid olika tidpunkter och är verksamma i olika delar av landet. LÄS MER

  3. 23. Using UX design principles for comprehensive data visualisation

    M1-uppsats, KTH/Hälsoinformatik och logistik

    Författare :Umar Ali; Rabi Sulaiman; [2023]
    Nyckelord :data visualisation; user experience; user interface design; usability testing; interac- tive charts; RAMP; ergonomic risk assessment; workplace safety; manual handling; risk management; datavisualisering; användarupplevelse; användargränssnittsdesign; användbarhets- testning; interaktiva diagram; RAMP; ergonomisk riskbedömning; arbetsplatssäker- het; manuell hantering; riskhantering;

    Sammanfattning : Workplace safety, particularly in manual handling tasks, is a critical concern that hasbeen increasingly addressed using advanced risk assessment tools. However, pre-senting the complex results of these assessments in an easily digestible format re-mains a challenge. LÄS MER

  4. 24. External Digital Communication of Employer Branding Inclusivity : A Multiple Case Study:CGI Inc., Nexer Group & Toxic Interactive Solutions

    Magister-uppsats, Jönköping University/Internationella Handelshögskolan

    Författare :Ebrahim Al-Sharif; [2023]
    Nyckelord :Employer branding EB ; diversity branding; inclusion branding; employer of choice EOC ; external digital communication; information technology IT ; Arbetsgivarvarumärke; mångfaldsvarumärke; inkluderingsvarumärke; föredragen arbetsgivare; extern digital kommunikation; informationsteknologi IT ;

    Sammanfattning : Background: To win the “war for talent” and recruit highly skilled candidates, employers need to distinguish themselves from their competitors by securing employer-of-choice (EOC) status. In competitive industries such as information technology (IT), companies focus on shaping unique employer branding (EB) strategies to help find or retain top talent and the indispensable edge or advantages that come along with them. LÄS MER

  5. 25. ICKE-LINJÄRITET I LINJÄRA SPEL : Hur påverkar designmönster spelarens uppfattning av icke-linjäritet i spel?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Albin Dahlheim; Hirad Salmend; [2023]
    Nyckelord :Icke-linjär; Linjär; Autonomi; Utforskning; Level design; Game design;

    Sammanfattning : En undersökning utfördes av hur väl designmönster som fokuserar på autonomi och utforskning skapar uppfattning av icke-linjäritet hos spelare. Genom användningen av tidigare undersökta mönster och principer inom level design skapades en artefakt i form av ett datorspel med tre nivåer som undersökte dessa designmönster. LÄS MER