Sökning: "destinationsutveckling varumärke"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden destinationsutveckling varumärke.

  1. 1. ”Indoorisation”: Inomhusbruk av utomhusaktiviteter : - En studie om turismutveckling i en landsbygdskommun

    L2-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Elise Åhlberg; Elvira Berglund; [2020]
    Nyckelord :Skidturism och klimat; indoorisation; symbolik; autenticitet; destinationsutveckling;

    Sammanfattning : Torsby Skidtunnel & Sportcenter (TSS), vilket är Sveriges första skidtunnel, öppnades i Torsby kommun år 2006. Sportcentret har sedan dess haft en betydande roll för kommunen och är ett viktigt komplement till utomhusskidåkning, speciellt om snöbrist råder. LÄS MER

  2. 2. Hej och välkommen till Stockholm! : Uppfattningar och åsikter om Stockholm ur ett HBTQ-perspektiv

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation

    Författare :Johan Svedberg; Lina Nilsson; [2017]
    Nyckelord :branding; place; identity; brand; destination development; LGBT; varumärkesgörning; plats; identitet; varumärke; destinationsutveckling; HBTQ;

    Sammanfattning : Denna studie har haft som syfte att belysa hur Stockholm uppfattas utav en specifik målgrupp, i detta fall HBTQ. Detta för att skapa diskussion bland Stockholms turismproducenter för att locka mer HBTQ-turism till staden. LÄS MER

  3. 3. "Vi ses i Kalmar" : -En kvalitativ studie i destinationsprofilering

    Kandidat-uppsats, Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Jimmy Strand; [2014]
    Nyckelord :profilering; destinationsutveckling; image; evenemang;

    Sammanfattning : Arbetet har för avsikt att utreda möjligheter och hinder som finns vad gäller profilering i Kalmar stad, samt vilka faktorer som påverkar och vad det kan ha för konsekvenser. Undersökning och kartläggning av profilering har gjorts för att avgöra hur Kalmar arbetar aktivt med stadens image, evenemang och varumärke. LÄS MER

  4. 4. "Det är någonting udda med den här ön" : - En kandidatuppsats om samarbetet mellan aktörerna på Öland

    Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Emma Alsér; Linn Waage; [2013]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : SAMMANFATTNING Öland är en känd och välbesökt destination. Trots det har Öland blivit en destination som konkurrerar mindre väl om de nationella och internationella besökarna jämfört med liknande destinationer. Idag är samarbetet mellan de olika aktörerna på Öland svagt. LÄS MER

  5. 5. Glasriket : - Mer än bara glas

    Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Anna Karlsson; Åsa Malmqvist; [2011]
    Nyckelord :Turism; Glasriket; destinationsutveckling; samarbete; identitet; image; varumärke; destinationsmarknadsföring;

    Sammanfattning : Uppsatsen behandlar ämnet destinationsutveckling på en landsbygdsdestination och vad som krävs av en destination och dess aktörer för att lyckas med utvecklingen. Syftet med denna studie är att undersöka vilka faktorer som är viktiga för att regionen Glasriket ska utvecklas som destination. LÄS MER