Sökning: "destinationsutveckling varumärke"
Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden destinationsutveckling varumärke.
1. ”Indoorisation”: Inomhusbruk av utomhusaktiviteter : - En studie om turismutveckling i en landsbygdskommun
L2-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Torsby Skidtunnel & Sportcenter (TSS), vilket är Sveriges första skidtunnel, öppnades i Torsby kommun år 2006. Sportcentret har sedan dess haft en betydande roll för kommunen och är ett viktigt komplement till utomhusskidåkning, speciellt om snöbrist råder. LÄS MER
2. Hej och välkommen till Stockholm! : Uppfattningar och åsikter om Stockholm ur ett HBTQ-perspektiv
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikationSammanfattning : Denna studie har haft som syfte att belysa hur Stockholm uppfattas utav en specifik målgrupp, i detta fall HBTQ. Detta för att skapa diskussion bland Stockholms turismproducenter för att locka mer HBTQ-turism till staden. LÄS MER
3. "Vi ses i Kalmar" : -En kvalitativ studie i destinationsprofilering
Kandidat-uppsats, Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)Sammanfattning : Arbetet har för avsikt att utreda möjligheter och hinder som finns vad gäller profilering i Kalmar stad, samt vilka faktorer som påverkar och vad det kan ha för konsekvenser. Undersökning och kartläggning av profilering har gjorts för att avgöra hur Kalmar arbetar aktivt med stadens image, evenemang och varumärke. LÄS MER
4. "Det är någonting udda med den här ön" : - En kandidatuppsats om samarbetet mellan aktörerna på Öland
Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNUSammanfattning : SAMMANFATTNING Öland är en känd och välbesökt destination. Trots det har Öland blivit en destination som konkurrerar mindre väl om de nationella och internationella besökarna jämfört med liknande destinationer. Idag är samarbetet mellan de olika aktörerna på Öland svagt. LÄS MER
5. Glasriket : - Mer än bara glas
Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNUSammanfattning : Uppsatsen behandlar ämnet destinationsutveckling på en landsbygdsdestination och vad som krävs av en destination och dess aktörer för att lyckas med utvecklingen. Syftet med denna studie är att undersöka vilka faktorer som är viktiga för att regionen Glasriket ska utvecklas som destination. LÄS MER