Sökning: "digital marknadsföring case"

Visar resultat 11 - 15 av 130 uppsatser innehållade orden digital marknadsföring case.

  1. 11. The effect of Covid-19 on international business negotiations. : A qualitative thesis on international business negotiations.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)

    Författare :Jesper Carlzén; Oscar Thornton Wallén; [2023]
    Nyckelord :International Business; Business Negotiations; Digitalization; Covid-19; Business Relationships;

    Sammanfattning : This thesis aims to examine how Covid-19 affected international business negotiations. This paper uses empirical data collected from four international companies from different industries. The respondents from the companies have different roles, in this case, procurement managers, sales manager, and marketing manager. LÄS MER

  2. 12. Hur företag kan skapa engagemang på Instagram när det fysiska mötet begränsas : En fallstudie på Liseberg under Covid-19 pandemin

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Daniela Sandklef; Julia Porsefeldt; Ludvig Lindqvist; [2023]
    Nyckelord :Engagement; digital marketing; social media strategy; rational posts; interactive posts; transactional posts; Social Exchange Theory; Instagram; Covid-19 pandemic; amusement park; likes; comments; Engagemang; digital marknadsföring; sociala medier strategi; rationella inlägg; interaktionella inlägg; transaktionella inlägg; Social Exchange Theory; Instagram; Covid-19 pandemin; nöjespark; gilla-markeringar; kommentarer;

    Sammanfattning : Covid-19 pandemin skapade många begränsningar i det fysiska mötet för företag i Sverige. Problematiken för de företag som inte kunde erbjuda sin produkt på samma sätt digitalt var det som skapade ett intresse att genomföra denna studie. Många företag fick göra ett skifte och fokusera mer på de digitala verktygen under den här tiden. LÄS MER

  3. 13. The Significance of Digital Transformation in the Supply Chain Management for Facilitating International Businesses : Cases from Emerging Markets

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)

    Författare :A K M Ezazul Haque; Khushbu Waqar; Payam Koohi Habibi Dehkordi; [2023]
    Nyckelord :Digital Transformation; Digital Technologies; Supply Chain; Supply Chain Management; Emerging Markets; International Business; Global Expansion; Business Process ReEngineering; Internet of Things; Cloud Computing; B2B Online Platforms; Dynamic Capabilities; Opportunities; Challenges; Competitive Advantage;

    Sammanfattning : Technological advancements have altered all aspects of human life, undeniably impacting all domains of commercial entities. Current digital technologies have the most pre-eminent influence on the supply chain management of corporations, irrespective of their diverse industry and operations. LÄS MER

  4. 14. Internationalisation through business ecosystems : What is the value of ecosystems in launching and growing digital firms in Europe?

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)

    Författare :Raphael Diehm; Ngqabutho Siphambili; [2023]
    Nyckelord :Business ecosystem; born digital firms; value creation and capture; bottlenecks;

    Sammanfattning : This thesis focus lies on the topic of business ecosystems and their use for digital firms in their internationalisation. The aim is to investigate the value creation and capture process for digital firms through the perspective of business ecosystems. LÄS MER

  5. 15. Born Digitals internationalization - the challenges and success factors from a business model perspective

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Alva Beckman; Caroline Claesson; [2023]
    Nyckelord :Born Digitals; Internationalization; Value Capturing; Value Delivery; Value Creation;

    Sammanfattning : The new phenomena, Born Digitals, is rapidly growing in the international business landscape. However, academics are still lacking knowledge about what success factors and challenges these firms may face during an international expansion. LÄS MER