Sökning: "digital marknadsföring case"

Visar resultat 16 - 20 av 130 uppsatser innehållade orden digital marknadsföring case.

  1. 16. Att bryta barriärer : marknadsföringsstrategier för att bredda del-tagandet inom högre studier

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Forest Economics

    Författare :Albin Sternö; Nils Tegnér; [2023]
    Nyckelord :breddad rekrytering; marknadsföring; relationsmarknadsföring; relationship marketing; riktad rekrytering; SLU; strategisk kommunikation; studentambassador; studentambassadörer; Sveriges lantbruksuniversitet; Uppsala universitet;

    Sammanfattning : Med ett allt mer heterogent samhälle till följd av globalisering och migration har det lagts ett större fokus på att universiteten ska jobba med att integrera och rekry-tera underrepresenterade grupper. Inom Sverige är det idag stora klyftor mellan vilka personer som väljer att studera vidare till högre utbildningar och individers förutsättningar samt bakgrund har en stor påverkan i detta vägval. LÄS MER

  2. 17. Experiences in E-servicescapes : A multiple case study on brand experiences in online environments and its relation to brand equity

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Igor Mróz; Enok Enocson; [2022]
    Nyckelord :Brand experience; online brand experience; brand equity; e-servicescape;

    Sammanfattning : With a fast-evolving digital society that offers individuals the option to shop from anywhere in the world, in a matter of seconds, competition amongst brands has never been tougher. It is therefore of greater importance for brands to distinguish themselves from competitors. LÄS MER

  3. 18. Virtual Realities for Remote Working : Exploring employee's attitudes toward the use of Metaverse for remote working

    Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Lina Karlsson; Micaela Shamoun; [2022]
    Nyckelord :Remote working; virtual reality; Metaverse; attitudes; information and communications technology; positive work environments;

    Sammanfattning : Introduction: Ever since the transition to digital ways of working startedspreading across organizations and industries in the late 1970s, remoteworking has been a topic of interest. With the development of information andcommunications technology, virtual realities are now receiving more attentionwith a broader view of potential application areas. LÄS MER

  4. 19. Digitalt pass för en grönare modeindustri : en fallstudie av hur ett svenskt klädföretag kan nyttja digitaliseringen för att öka trovärdigheten

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Beatrice Andersson; Carolina Cramner; [2022]
    Nyckelord :Fast fashion; Greenwashing; Grön marknadsföring; Produktpass; Trovärdighet;

    Sammanfattning : Modeindustrin har en mycket negativ miljöpåverkan. Industrin är global och innebär ofta en komplex och en icke-transparent leverantörskedja med flera olika aktörer. Denna komplexitet och brist på transparens skapar en ohållbar modeindustri där konsumenten utesluts från viktig information för att kunna fatta ett hållbart köpbeslut. LÄS MER

  5. 20. Exploring Brand Equity through Digital Marketing : A multiple case study of B2B SMEs in the manufacturing and marketing consultant industry

    Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Luyao Wang; Jonas Lundquist; [2022]
    Nyckelord :Branding; B2B branding; marketing; digital marketing; B2B marketing; SMEs; SMEs branding; SMEs digital marketing; digital marketing funnel; digital marketing channels; B2B channels; SMEs channels; manufacturers; marketing and consulting agency;

    Sammanfattning : The industrial marketing strategy in many industries has been largely influenced by the coming of digital marketing over the past decade. The trends are changing from the traditional to a digital era and companies are being forced by this digitalization shift. The manufacturing and marketing consultant industry is no exception. LÄS MER