Sökning: "digital marknadsföring case"
Visar resultat 16 - 20 av 130 uppsatser innehållade orden digital marknadsföring case.
16. Att bryta barriärer : marknadsföringsstrategier för att bredda del-tagandet inom högre studier
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Forest EconomicsSammanfattning : Med ett allt mer heterogent samhälle till följd av globalisering och migration har det lagts ett större fokus på att universiteten ska jobba med att integrera och rekry-tera underrepresenterade grupper. Inom Sverige är det idag stora klyftor mellan vilka personer som väljer att studera vidare till högre utbildningar och individers förutsättningar samt bakgrund har en stor påverkan i detta vägval. LÄS MER
17. Experiences in E-servicescapes : A multiple case study on brand experiences in online environments and its relation to brand equity
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : With a fast-evolving digital society that offers individuals the option to shop from anywhere in the world, in a matter of seconds, competition amongst brands has never been tougher. It is therefore of greater importance for brands to distinguish themselves from competitors. LÄS MER
18. Virtual Realities for Remote Working : Exploring employee's attitudes toward the use of Metaverse for remote working
Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Introduction: Ever since the transition to digital ways of working startedspreading across organizations and industries in the late 1970s, remoteworking has been a topic of interest. With the development of information andcommunications technology, virtual realities are now receiving more attentionwith a broader view of potential application areas. LÄS MER
19. Digitalt pass för en grönare modeindustri : en fallstudie av hur ett svenskt klädföretag kan nyttja digitaliseringen för att öka trovärdigheten
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : Modeindustrin har en mycket negativ miljöpåverkan. Industrin är global och innebär ofta en komplex och en icke-transparent leverantörskedja med flera olika aktörer. Denna komplexitet och brist på transparens skapar en ohållbar modeindustri där konsumenten utesluts från viktig information för att kunna fatta ett hållbart köpbeslut. LÄS MER
20. Exploring Brand Equity through Digital Marketing : A multiple case study of B2B SMEs in the manufacturing and marketing consultant industry
Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : The industrial marketing strategy in many industries has been largely influenced by the coming of digital marketing over the past decade. The trends are changing from the traditional to a digital era and companies are being forced by this digitalization shift. The manufacturing and marketing consultant industry is no exception. LÄS MER