Sökning: "digitalundervisning"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade ordet digitalundervisning.

  1. 1. Att lära med hjälp av en lärplatta : Barns röster om lärplattan i förskolan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för didaktik och lärares praktik (DLP)

    Författare :Kajsa Andersson; Lisa Pettersson; [2023]
    Nyckelord :Förskola; barns perspektiv; digitala verktyg; lärplattor.;

    Sammanfattning : Barn använder sig av digitala verktyg i allt tidigare ålder och digitala verktyghar fått större fokus i förskolans läroplan efter revideringen 2018, vilket medför högre krav på den digitala undervisningen i förskolan. Med föreliggande studie undersöks barns perspektiv på deras lärande i användningen av lärplattor i förskolan. LÄS MER

  2. 2. Läsförståelse med digitala verktyg : En undersökning om hur lärare arbetar med digitala verktyg i läsförståelseundervisningen

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora

    Författare :Jessia Alvrud; Madeleine Dahl; [2023]
    Nyckelord :läsförståelse; digitalt inflytande; digitalundervisning; ASL; digital läsning;

    Sammanfattning : I det här examensarbetet undersöker vi hur lärare i en kommun i Mellansverige använder sig av digitala verktyg i läsförståelseundervisningen och om de upplever att digitala verktyg påverkar elevernas läsförståelse. Samtliga lärare som deltagit i studien är verksamma i årskurs 1–3. LÄS MER

  3. 3. Några universitetslärares upplevelser frånden digitala omställningen under Covid-19-pandemin : En liten intervjustudie av lärare utan tidigare erfarenheter avdistansundervisning

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Simon Andersson; [2022]
    Nyckelord :digital omställning; distansundervisning; fjärrundervisning; digitalisering;

    Sammanfattning : I början utav 2020 rullar Covid-19 in över världen och den 11 mars deklareradessjukdomen som en pandemi. För att minska smittspridningen så togfolkhälsomyndigheten och regeringen fram ett antal restriktioner, och den 18 mars så rekommenderades alla gymnasieskolor samt universitet/högskola att bedriva fjärr-eller distansundervisning. LÄS MER

  4. 4. Pedagogers åsikter och erfarenheter gällande digitala undervisningsverktygs möjligheter för ett mer aktivt lärande : Hur digitala verktyg kan bidra till en ökad inlärning genom ökad interaktion och interoperabilitet

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för information och teknik

    Författare :Karwan Gara; [2022]
    Nyckelord :digitalisation; digital resources; digital education; interactivity; interoperability; interface; educator;

    Sammanfattning : In recent years, we have witnessed a faster pace of implementation of digital resources in schools, not least due to the covid-19 pandemic. Digital education tools are today considered a main component of schools and are seen as a hygiene factor. LÄS MER

  5. 5. Studenters upplevelser av distansundervisning : Sammanfattning av upplevelser under covid-19 pandemin

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för utbildningsvetenskap

    Författare :Jakob Norlin; [2022]
    Nyckelord :Lärandemiljö; lärmiljö; universitetsstudenter; covid-19; digitalundervisning.;

    Sammanfattning : Denna studie handlar om hur covid-19 pandemin ett tag i Sverige, förändrade och stängde ner universitet och tvingade lärare till att hålla undervisningen digitalt. Restriktioner påverkade lärare, elever och studenter i hela Sverige och även runt om i världen. LÄS MER