Sökning: "e-commerce women"

Visar resultat 1 - 5 av 42 uppsatser innehållade orden e-commerce women.

  1. 1. TikToks Påverkan: En studie om recensioners påverkan på TikTok-användare : - Inom Elektronisk Word-Of-Mouth

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Lorita Maqedonci; Vanesa Voca; [2024]
    Nyckelord :EWOM; positiv negativ WOM; e-handel; OCR; IACM; TikTok; och sociala medier;

    Sammanfattning : Titel: TikToks Påverkan: En studie om recensioners påverkan på TikTok-användare – Inom elektronisk Word-Of-Mouth. Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Lorita Maqedonci och Vanesa Voca Handledare: Martin Ahlenius Datum: 2024 - Januari Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka hur recensioner på TikTok påverkar användare genom elektronisk Word-Of-Mouth (eWOM). LÄS MER

  2. 2. Beyond the Middlemen - Exploring the Role of Channel Attributes and Product-Related Factors in Shaping Consumer Choice for Online D2C Sales Channels of Established Brand Manufacturers

    Master-uppsats, Jönköping University/IHH, Företagsekonomi

    Författare :Christiane Haase; Nils Heimes; [2023]
    Nyckelord :Disintermediation; Manufacturer Encroachment; Direct-to-Consumer; Vertical Integration; Product-Related Factors; Channel Attributes; E-Commerce; Consumer Channel Choice; Consumer Behavior;

    Sammanfattning : Background: In light of the multitude of different channel options consumers have at hand and the rapidly advancing vertical integration of established brand manufacturers across industries, the question arises as to the basis on which consumers make their channel decision for a manufacturers direct-to-consumer (D2C) sales channel. Scholars have found that channel attributes and product-related factors generally play a pivotal role in consumer channel choice and have shown the influence they have on offline versus online channel choice. LÄS MER

  3. 3. Balansgången mellan individuella intressen och det kollektiva ansvaret : En kvalitativ studie om unga kvinnors returbeteende vid köp av kläder via e-handeln

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sofie Kagerstedt; Jasmine Khalil; [2023]
    Nyckelord :Returbeteende; attityd; intention; resursanvändning; tillfredställelse;

    Sammanfattning : Samhället jobbar kontinuerligt med att ta fram hållbara lösningar och strävar efter en cirkulär ekonomi för att minska avfall och överutnyttjande av resurser. Konsumenters returbeteende och företags returhantering via e-handeln, motsäger dock detta då det är en ohållbar praxis eftersom kläder idag slängs och bränns upp innan de brukats. LÄS MER

  4. 4. Analyzing the Elements on ASOS’s Product Pages that Attract and Impact User Purchase Intention

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Natalie Gullbing; Caroline Kristensen; [2023]
    Nyckelord :Product page; Fast-Fashion; E-commerce; Retail; User-Experience; Product Page Information; Internet Retail Process;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to get an idea of what impact different elements and information has on a product page in order for the user to be inclined to purchase the product. Furthermore this research will look into the possible differences and/or similarities between genders. LÄS MER

  5. 5. Value creation through the service consumption process in the fashion industry : An exploratory study of where value is created during the service consumption process in connection with e-commerce

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Lina Almqvist; [2022]
    Nyckelord :Value; Service consumption process; E-commerce; Value creation; Online shopping;

    Sammanfattning : Purpose The purpose of this study is to analyze the customer's perception of value through each stage of the service consumption process in connection with e-commerce. The aim is to see where in the different stages customers experience value. Method For this research a qualitative method was used in the form of semi structured interviews. LÄS MER