Sökning: "e-handel data"

Visar resultat 21 - 25 av 306 uppsatser innehållade orden e-handel data.

  1. 21. Framtagande av en prototyp som stöder ett mer hållbart konsumtionsbeteende gällande e-returer

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskap

    Författare :Lara Johannesdottir; Tilde Berg; [2023]
    Nyckelord :E-returns; persuasive design; e-commerce; grounded theory; Sustainable Interaction Design; E-returer; persuasive design; e-handel; grundad teori; Sustainable Interaction Design;

    Sammanfattning : På grund av den ökade klädkonsumtionen inom e-handeln har antalet digitala returer ökat markant, vilket har bidragit till ohanterbara mängder returer för återförsäljare inom e-handeln. En stor mängd av dessa returer slängs eller bränns upp och orsakar på så sätt negativ påverkan på miljön. LÄS MER

  2. 22. Hur kan Möbelföretag Arbeta för att Utvecklas med Digitaliseringen? : Hur kan showrooms och AR som tillägg till e-handel bidra till att företag inom möbelbranschen kan uppnå fördelar och utvecklas med digitaliseringen?

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Wilma Boberg; Lisa Henriksson; Sonja Blomstermo; [2023]
    Nyckelord :Detaljhandeln; möbelbranschen; digitalisering; e-handel; showrooms; Augmented Reality; AR; köpintentioner;

    Sammanfattning : Abstract Datum: 2023-01-12 Nivå: Kandidatuppsats i Företagsekonomi, 15 högskolepoäng Institution: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens Universitet. Författare: Sonja Blomstermo, Wilma Boberg, Lisa Henriksson  Titel: Hur kan Möbelföretag Arbeta för att Utvecklas med Digitaliseringen? Handledare: Sara Melén Hånell Nyckelord: Detaljhandeln, möbelbranschen, digitalisering, e-handel, showrooms, Augmented Reality (AR), köpintentioner. LÄS MER

  3. 23. Renderingstidsjämförelse mellan One-way data bindning, Virtual DOM och Two-way data bindning, Real DOM inom e-handel

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Caroline Östholm; [2023]
    Nyckelord :ReactJS; Angular; Real DOM; Virtual DOM; Two-way data binding; One-way data binding;

    Sammanfattning : Under de senaste åren har webbapplikationsarkitekturen utvecklats för att möta webbapplikationsanvändarnas krav på sömlösa användarupplevelser (Aggarwal & Verma, 2018). Teknikval och ramverk påverkar prestandan för e-handelswebbplatser vilket i sin tur påverkar användarupplevelsen och e-handelsföretagens lönsamhet (Camilleri, 2021). LÄS MER

  4. 24. Multi-modal Models for Product Similarity : Comparative evaluation of unimodal and multi-modal architectures for product similarity prediction and product retrieval

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Christos Frantzolas; [2023]
    Nyckelord :Computer Vision; Natural Language Processing; Representation Learning; Metric Learning; Multimodal Retrieval; Bildigenkänning; Språkteknologi; Representationsinlärning; Metrisk inlärning; Multimodal informationssökning;

    Sammanfattning : With the rapid growth of e-commerce, enabling effective product recommendation systems and improving product search for shoppers plays a crucial role in driving customer satisfaction. Traditional product retrieval approaches have mainly relied on unimodal models focusing on text data. LÄS MER

  5. 25. Köp nu, betala senare : En kvalitativ studie om den avgiftsfria fakturans påverkan på impulsköp hos studenter

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Julius Yousef; Amanda Jergees; [2023]
    Nyckelord :Impulsköp; avgiftsfri faktura; e-handel; konsumentbeteende; studenter;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie var att undersöka hur användningen av avgiftsfria fakturor påverkar studenter till impulsköp inom den svenska e-handeln. För att besvara studiens syfte har följande forskningsfråga tagits fram: “Hur påverkar avgiftsfria fakturor till impulsköp hos studenter?” Genom att intervjua heltidsstudenter strävade studien efter att erhålla gynnsam data och på så sätt förstå de bakomliggande faktorerna som påverkar användningen av avgiftsfria fakturor och dess inverkan på impulsköp. LÄS MER