Sökning: "elektroniska kanaler"
Visar resultat 16 - 20 av 21 uppsatser innehållade orden elektroniska kanaler.
16. Elektronisk ledningskommunikation : Nav eller alibi?
Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Användningen och betydelsen av intranät, det vill säga en slags organisationsinterna webbplatser, ökar i många organisationer i takt med en ökad IT-användning när allt mer kommunikation sker via elektroniska kanaler. Fungerande intern kommunikation, inte minst ledningskommunikation, är samtidigt en förutsättning för organisering, ledning och styrning. LÄS MER
17. E-marknadsföring och Traditionell marknadsföring : Möjliga kombinatoriska effekter inom bilindustrin
Kandidat-uppsats, IHH, InformatikSammanfattning : A change is gradually taking place in the media industry. Traditional communication channels are being replaced by new, electronic, ones (Johnson, 2003). Segmented marketing is gaining popularity, as the mass-marketing model is becoming more or less obsolete (Kotler et al. 2001). LÄS MER
18. Miljöledning och organisatoriskt lärande vid ett försäkringsbolag
Magister-uppsats, Institutionen för tematisk utbildning och forskningSammanfattning : Syftet med uppsatsen är att beskriva en miljörelaterad lärandeprocess, och hur detta yttrar sig i miljöarbetet, då ett miljöledningssystem införs vid en organisation i försäkringsbranschen. Studiens problemområde ligger i hur en organisation är lärande när en planerad förändring ska genomföras och bli till en förhållandevis permanent ändring, detta i samspel med ett dynamiskt och innovativt miljöarbete. LÄS MER
19. Inhämtning av samhällsinformation via Internet - en fallstudie över medborgarna i Lundby
D-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för informatikSammanfattning : AbstraktI uppsatsen har undersökts och diskuterats hur IT kan stödja inhämtning avsamhällsinformation över Internet. Uppsatsen genomfördes m.h.a. LÄS MER
20. Kunskapsöverföring för kompetensutveckling: en analys av strategier för kunskapsöverföring på Sigma Exallon Information AB
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/PedagogikSammanfattning : Bakgrund: Då företag i allt högre grad konkurrerar med sin kunskap och innovations-förmåga krävs det ett effektivt utnyttjande av den kompetens som individerna i företaget besitter. Genom företagets strategier kan kunskap ledas och fördelas på ett sådant sätt att det stimulerar till kunskapsuppbyggnad i organisationen. LÄS MER