Sökning: "elevaktivt arbetssätt"
Visar resultat 11 - 15 av 23 uppsatser innehållade orden elevaktivt arbetssätt.
11. Lärarens dubbla uppdrag inom Ekonomiprogrammet
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för utbildningsvetenskap (UV)Sammanfattning : Denna studie handlar om lärarens dubbla uppdrag inom gymnasieskolans ekonomiprogram och är ännu en studie som visar på att uppgiftsorienterat/elevaktivt förhållningssätt ger läraren förutsättning att uppfylla Skollagens båda uppdrag, att ge eleverna kunskaper och demokratiska värden, samt känna lust i lärandet samtidigt. Utgångspunkt är Skollagen och Skolverkets texter. LÄS MER
12. Att vända på lärandet i språk i gymnasieskolan - en kvalitativ studie om lärares tankar kring flipped classroom
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/UtbildningsvetenskapSammanfattning : Syftet med denna studie är att beskriva och analysera lärares reflektioner om flipped classroom i språkundervisningen i gymnasieskolan. Målet var att finna pedagogiska utmaningar som motiverat detta arbetssätt och nya framträdande utmaningar, samt att uppmärksamma positiva och negativa konsekvenser med flipped classroom. LÄS MER
13. Arbetssätt på gymnasieskolans El- och energiprogram : En undersökning om elevernas uppfattningar om arbetssätten lärarledd undervisning och elevaktivt arbete
Kandidat-uppsats, Karlstads universitetSammanfattning : .... LÄS MER
14. Lärarlett eller elevaktivt? : En studie av sex lektioner i ickelinjära funktioner på gymnasiet
Magister-uppsats, Institutionen för pedagogik och didaktikSammanfattning : Matematiklärare brukar ofta ha en förkärlek för katederundervisning. John Hattie (2009) har gjort en metastudie över 800 andra metastudier om vilka faktorer som påverkar elevers studieprestationer, och han menar att direktundervisning ger bättre resultat än exempelvis elevaktiva arbetssätt. LÄS MER
15. Lärarlett eller elevaktivt? : En studie av sex lektioner i ickelinjära funktioner på gymnasiet.
Magister-uppsats, Institutionen för pedagogik och didaktikSammanfattning : Matematiklärare brukar ofta ha en förkärlek för katederundervisning. John Hattie (2009) har gjort en metastudie över 800 andra metastudier om vilka faktorer som påverkar elevers studieprestationer, och han menar att direktundervisning ger bättre resultat än exempelvis elevaktiva arbetssätt. LÄS MER