Sökning: "Påverka utbildningen till form och innehåll"
Hittade 5 uppsatser innehållade orden Påverka utbildningen till form och innehåll.
1. TAKK – en del i en tillgänglig lärmiljö i förskolan
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : SammanfattningEriksson, Annika & Brandt, Sara (2019) TAKK- en del i en tillgänglig lärmiljö i förskolan (Sign Supported Speech – a Way to Achieve an Accessible Learning Preschool Enviroment) en kvalitativ studie om förskolechefers och specialpedagogers syn på TAKK som en utbildningsinsats i förskolan. BakgrundVi arbetar som förskollärare i en kommun som har bedrivit utbildningsinsatser under ett antal år för att utbilda pedagogerna i TAKK. LÄS MER
2. Analys av Region Skånes basutbildningsprocess för chefer
Master-uppsats, Lunds universitet/Teknisk logistikSammanfattning : År 2014 startade Region Skåne en basutbildning för alla chefer inom organisationen i Region Skåne. Basutbildningen infördes med anledning av att säkerställa att alla chefer befattade en gemensam grund att utgå ifrån inför kommande ämnesspecifika arbetsuppgifter. LÄS MER
3. Chefsutbildning i Psykosocial Arbetsmiljörond : Utvärdering av en utbildningsinsats inom primär stressprevention
Magister-uppsats, KTH/ErgonomiSammanfattning : Bakgrund: Stress Prevention Project var ett pilotprojekt som pågick inom ett stort multinationellt högteknologiskt företag under åren 2012-2014. Syftet med projektet var att kartlägga rotorsakerna till medarbetarnas upplevda stress och att ta fram ett arbetssätt för att förebygga dessa rotorsaker. LÄS MER
4. Lärarens dubbla uppdrag inom Ekonomiprogrammet
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för utbildningsvetenskap (UV)Sammanfattning : Denna studie handlar om lärarens dubbla uppdrag inom gymnasieskolans ekonomiprogram och är ännu en studie som visar på att uppgiftsorienterat/elevaktivt förhållningssätt ger läraren förutsättning att uppfylla Skollagens båda uppdrag, att ge eleverna kunskaper och demokratiska värden, samt känna lust i lärandet samtidigt. Utgångspunkt är Skollagen och Skolverkets texter. LÄS MER
5. Elevinflytande i lärandeprocessen i vuxenutbildningen
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)Sammanfattning : Syftet med examensarbetet var att undersöka lärares och elevers syn på elevinflytande i lärandeprocessen i vuxenutbildningens omvårdnadsprogram. För att nå syftet använde jag mig av kvalitativa intervjuer för att skildra fem elevers och tre lärares syn på elevinflytande och hinder för elevers inflytande. LÄS MER