Sökning: "employer branding värderingar"
Visar resultat 16 - 20 av 54 uppsatser innehållade orden employer branding värderingar.
16. Den offentliga sektorn och dess employer branding : En studie med fokus på högskolestudenters perspektiv på den offentliga sektorn som en potentiell arbetsgivare
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : Sveriges generationsväxling på arbetsmarknaden kommer innebära nya rekryteringsbehov för samtliga arbetsplatser. Inom den offentliga sektorn lär det behövas rekrytera upp mot en halv miljon medarbetare fram till år 2020. LÄS MER
17. Work in to work out : En studie om hur små- och medelstora företag (SMF) kan stärka sitt employer brand hos medarbetare tillhörande generation Z
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Bakgrund: Strukturförändringar har präglat den svenska arbetsmarknaden vilket resulterat i en ökad konkurrens bland arbetsgivare. Ett aktivt employer branding-arbete blir därmed viktigare eftersom det är en möjlig konkurrensfördel. LÄS MER
18. Håller arbetsgivaren vad den lovar? : En kvalitativ studie om anställdas upplevelser av organisationens presenterade värdeerbjudande
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Employer branding är ett omfattande ämnesområde som går ut på att attrahera individer samt behålla anställda inom en organisation. Anställda ses som humana resurser som man vill behålla inom organisationen för att värdefull kompetens och kunskap inte ska gå förlorad. LÄS MER
19. Konsten att genomföra en Employer Branding satsning : En studie om hur Employer Branding påverkar den interna verksamheten i företag
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Previous research highlights the need for more studies within the field of internalEmployer Branding initiatives. The paper examines how an internal EmployerBranding initiatives is being viewed upon from the different perspectives ofemployees and managers. LÄS MER
20. Attrahera, rekrytera och behålla : En kvalitativ studie om hur ett landsting arbetar med employer branding
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)Sammanfattning : Undersökningens syfte är att ta reda på hur arbetet med employer branding går till inom vården samt hur viktigt arbetsgivarvarumärket är för generation Y. Det ska även tas reda på vad som gör en arbetsgivare attraktiv ur sjuksköterskestudenters perspektiv. LÄS MER