Sökning: "employer branding värderingar"
Visar resultat 21 - 25 av 54 uppsatser innehållade orden employer branding värderingar.
21. Samspelet mellan företagskultur och intern Employer Branding - En fallstudie på ett svenskt konsultbolag
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Syftet med den här studien är att undersöka hur företagskultur och intern Employer Branding samspelar inom ett företag i syfte att stärka varumärkeskulturen. De frågeställningar som studien grundas på är: · Hur uppfattas den rådande företagskulturen i ett svenskt konsultbolag? · Vilka verktyg används för att attrahera nya medarbetare samt för att behålla och utveckla personalen? För att besvara dessa frågeställningar har vi använt oss av en kvalitativ fallstudie som forskningsdesign. LÄS MER
22. En integrerad del av det dagliga arbetet : En kvalitativ studie om intern förankring av ett Employer Value Proposition
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : Syftet med den här studien har varit att undersöka hur ett företag arbetar för att deras EVP ska återspeglas i de anställdas uppfattningar om vilka man är som organisation. Det som studerades var dels vad företaget gör för att deras Employer Value Proposition ska förankras i de anställdas uppfattningar om organisationen; vad som bidrar till deras uppfattning och; hur de uppfattningarna stämmer överens med företagets Employer Value Proposition. LÄS MER
23. EMPLOYER BRANDING INOM OFFENTLIG SEKTOR - EN FALLSTUDIE OM VÄSTERÅS STAD
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskapSammanfattning : Employer branding has over the last 15 years gone from being a fashion concept to becoming a strong, established priority for many employers. Earlier research points to the importance of a strong employer brand for the well-being of a company. LÄS MER
24. Modeföretagets medarbetare på sociala medier : En outnyttjad resurs?
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Idag förväntar sig människor att deras arbetssituation ska uppfylla behov som sträcker sig längre än det mest grundläggande, så som mat och tak över huvudet. Detta har gjort att företag har blivit tvungna att allt mer anpassa sina organisationella strategier för att behålla arbetskraft inom företaget. LÄS MER
25. Employer Branding : En multipel fallstudie om hur banker arbetar med att attrahera och behålla medarbetare ur generation Y
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Employer Branding handlar om strategier för att attrahera och behålla både nuvarande och potentiella medarbetare. I och med förändringar på arbetsmarknaden är det viktigt för organisationer att kunna attrahera bättre kandidater gentemot sina konkurrenter. LÄS MER