Sökning: "enfallstudie"

Visar resultat 1 - 5 av 61 uppsatser innehållade ordet enfallstudie.

  1. 1. Effektiv materialhantering vid godsmottagning : En fallstudie på ett svenskt tillverkande företag om förbättringsmöjligheter vid arbete med leverantörer

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/JTH, Logistik och verksamhetsledning

    Författare :Adam Nilsson; Lukas Sandberg; [2023]
    Nyckelord :Godsmottagning; Informationsflöde; Kommunikation; Leverantörsutveckling; Materialflöde; Materialhantering; Slöseri; Styrmekanismer;

    Sammanfattning : Syfte – Processer inom och mellan företag måste integreras för att öka konkurrenskraften mot andra företag. Inköp av material har ett stort ansvar att knyta samman leverantörer och godsmottagningen för att ge materialhantering de mest fördelaktiga förhållandena. LÄS MER

  2. 2. En praktisk process för totalkostnadsanalys inom inköp : En studie om totalkostnadsanalys baserat på artikeluppdelning inom lågvolymstillverkande företag

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/JTH, Logistik och verksamhetsledning

    Författare :Marcus Schwartz; Frida Wygler; [2023]
    Nyckelord :Totalkostnadsanalys TCA ; total ägandekostnad TCO ; totalkostnadsanalysprocess; inköp; lågvolymstillverkande företag; artikeluppdelning; category management; Kraljics matris;

    Sammanfattning : Syfte: I den komplexa miljö som inköp inom lågvolymstillverkande företag befinner sig i ställs krav på kostnadsreducering. Ofta är fokus på inköpspriset medan flertalet osynliga kostnader, som ofta är större, är dolda under vattenytan. LÄS MER

  3. 3. Skiddestinationers omställning från vinter till året-runt : En balansgång mellan olika intressen i en destinationsutvecklingsprocess

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Johanna Jansson; Sofie Jordskogen; [2023]
    Nyckelord :Destination development; seasonal tourism; planning; sustainable tourism development; Destinationsutveckling; säsongsbetonad turism; planering; hållbar turismutveckling;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att undersöka hur skiddestinationsaktörer arbetar strategiskt hållbart i omställningen till året runt-destination. För att uppfylla syftet ämnar uppsatsen besvara frågor kring omvandlingsprocessen som behandlar möjligheter och utmaningar för en destination samt aktörers hantering av kommersiella kontra miljömässiga intressen. LÄS MER

  4. 4. Marknadsföring och relationer i den digitala världen : En fallstudie över företags digitala marknadsföringsmetoder

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Eddie Laser; Allan Salimi; Sebastian Sjöberg; [2023]
    Nyckelord :Digital Content Marketing; Marknadsföringsstrategi; Relationsmarknadsföring; Livsmedelsbranschen; Sociala medier;

    Sammanfattning : Att ha en tydlig marknadsföringsstrategi har blivit allt viktigare i takt med att företag börjatkonkurrera både regionalt och nationellt. Tillsammans med den växande digitala världen hardet blivit allt viktigare att skapa och behålla relationer till sina kunder för att i längden skapakundlojalitet. LÄS MER

  5. 5. Indirekt reklam av alkohol på Instagram : En kvalitativ studie i hur Hernö Gin använder semiotiska resurser för att indirekt uppmana till konsumtionen av alkohol

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Filip Andersson; [2023]
    Nyckelord :Semiotic resources; advertising. alcohol consumption; indirect messages; Semiotiska resurser; reklam; alkoholkonsumtion; indirekta meddelanden;

    Sammanfattning : I det digitala samhället har reklamens utveckling och användning genomgått förändringar, där den visuella reklamen i sociala medier har blivit den mest framträdande formen av reklam. En särskilt kontroversiell typ av reklam är alkoholreklam, eftersom den kan påverka människor till ökad alkoholkonsumtion, vilket kan få negativa konsekvenser. LÄS MER