Sökning: "indirect messages"
Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden indirect messages.
1. Indirekt reklam av alkohol på Instagram : En kvalitativ studie i hur Hernö Gin använder semiotiska resurser för att indirekt uppmana till konsumtionen av alkohol
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)Sammanfattning : I det digitala samhället har reklamens utveckling och användning genomgått förändringar, där den visuella reklamen i sociala medier har blivit den mest framträdande formen av reklam. En särskilt kontroversiell typ av reklam är alkoholreklam, eftersom den kan påverka människor till ökad alkoholkonsumtion, vilket kan få negativa konsekvenser. LÄS MER
2. Investigation of Embedded Brand Placement within Esports
Kandidat-uppsats, Jönköping University/JTH, Avdelningen för datateknik och informatikSammanfattning : The video game and esports industry has grown exponentially over the past few years.“During recent years, esports have become one of the most rapidly growing forms ofnew media driven by the growing provenance of online games and onlinebroadcasting technologies” (Hamari and Sjöblom, 2017). LÄS MER
3. Content marketing på Instagram : En studie om konsumentens associationer till kosmetikavarumärken med avseende på upplevda värden och upplevd lojalitet
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : Problembakgrund: Content Marketing är ett marknadsföringsverktyg som kan användas i syfte att skapa värde och lojalitet. Digitaliseringen har utformat tekniska konsumenter som är skeptiska till traditionella reklambudskap. LÄS MER
4. Neuromarketing och etik: när passerar man gränsen? : En kvalitativ studie om uppfattningar och etiska dilemman kring tillämpningen av neuromarketing och dess påverkan utifrån ett konsumentperspektiv
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Neuromarketing is a new field of research, a mix between neuroscience, marketing, and psychology. With the help of brain research, neuromarketing has succeeded in identifying feelings and reactions which have benefited companies and helped them to construct efficient marketing strategies. LÄS MER
5. Semi-anonymous question and answer platforms from a teenager’s point of view : Beyond Internet abuse on Sayat.me: the bigger picture
Master-uppsats, Södertörns högskola/Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : This master thesis studies teenage users that are common to the semi-anonymous question and answer platform Sayat.me. Sayat.me offers users with a profile the possibility to receive questions and feedback from friends and peers. LÄS MER