Sökning: "enkät med öppna frågor kvalitativ"

Visar resultat 26 - 30 av 107 uppsatser innehållade orden enkät med öppna frågor kvalitativ.

  1. 26. Lär jag mig någonting nytt varje dag? : En studie om kompetensutveckling för anestesisjuksköterskor

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknik

    Författare :Osman Keskin; Joel Thorén; [2021]
    Nyckelord :Anestesisjuksköterska; kompetens; kompetensutveckling;

    Sammanfattning : Bakgrund: Fortbildning och kompetensutveckling för anestesisjuksköterskor är viktiga faktorer som bidrar till ökad patientsäkerhet. Ett visst mått av egenansvar åligger anestesisjuksköterskan att utveckla sin kompetens. Samtidigt som ansvaret för själva vården till det yttersta faller på vårdgivaren. LÄS MER

  2. 27. "KL är ingen quick fix" : En studie om kooperativt lärande och berättande text

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora

    Författare :Emelie Lindqvist; Rose-Marie Hübinette; [2020]
    Nyckelord :Grundprinciper i kooperativt lärande; interaktion; läsförståelsestrategier; KL; kooperativt lärande; skrivstrategier; årskurs 1–3;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att få kunskaper om hur lärare arbetar med berättande text utifrån kooperativt lärande. I studien undersöks vilka likheter och/eller skill-nader som går att se be-roende på om lärare är utbildade inom kooperativt lärande eller om de bara är mer inspirerade av det kooperativa arbetssättet. LÄS MER

  3. 28. Svenska logopeders användning av afasivänligt skriftligt informationsmaterial : Används afasivänligt skriftligt informationsmaterial och är materialen verkligen afasivänliga?

    Magister-uppsats, Uppsala universitet/Blom Johansson: Logopedi

    Författare :Elin Kahn; Rosanna Cunningham; [2020]
    Nyckelord :afasi; afasivänligt; skriftligt informationsmaterial; logopedi;

    Sammanfattning : ABSTRACT Purpose: This study aimed to investigate if Swedish speech and language pathologists use aphasia-friendly written information. The secondary aim of the study was to examine written materials provided by speech and language pathologists and determine if their materials could be classified as aphasia-friendly according to previous research. LÄS MER

  4. 29. ”Hur ska vi lyckas med att sätta rötter i det nya?” : En kvalitativ studie om kirunabors upplevelser av den pågående stadsomvandlingen

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Tova Jenssen Fredriksson; [2020]
    Nyckelord :Kiruna; urban transformation; change; future and globalization; Kiruna; stadsomvandling; förändring; framtid och globalisering;

    Sammanfattning : Kiruna har alltid varit förknippad med gruvbrytningen som sker under jorden i gruvan. Den malmkropp som järnmalmen bryts ifrån har en lutning in under Kirunas nuvarande stadskärna. LÄS MER

  5. 30. ”De vill att vi läser för dem mest hela tiden” : En kvalitativ studie om hur förskollärarna beskriver förskolans läsmiljö

    M1-uppsats, Jönköping University/Förskolepedagogisk-didaktisk forskning

    Författare :Linnéa Lundell; Åsa Fransson; [2020]
    Nyckelord :Läsmiljö; Förskola; Förskollärare; Reggio Emilia; Tillgänglighet; Böcker; Sociokulturellt perspektiv;

    Sammanfattning : I tidigare forskning har förskolans läsmiljö främst undersökts genom studier av barns perspektiv och genom observationer. Syftet med denna studie är därför att undersöka hur förskollärare beskriver läsmiljön i förskolan. LÄS MER